Ora R1 od Great Wall

Čínska automobilka Great Wall sa nezaoberá iba výrobou SUV, pickupov a crossoverov, ale tiež výrobou lacných mestských elektrických vozidiel . Na tento účel má vytvorenú samostatnú značku Ora.

Výkon elektromotora je iba 48 k, krútiaci moment je 125 Nm, pohon predných kolies. V tomto prípade sa pod spodnou časťou môžu nachádzať batérie štandardnej a zvýšenej kapacity. Prvá z nich s kapacitou 30,7 kWh poskytuje dojazd 310 km, zatiaľ čo druhá s kapacitou 33 kWh môže prejsť 351 km na jedeno nabitie. A to je celkom slušná dodávka pre mestské auto.

K dispozícii sú tiež dve nabíjačky. Štandardná výbava ponúka nabíjanie výkonom 3,3 kW, ktoré nabíja auto 100% za 9,5 – 10 hodín, no za poplatok môžete získať dvojnásobný výkon zabudovanej nabíjačky – 6,6 kW, ktorá nabíja auto dvakrát rýchlejšie – za 5 hodín.

Interiér vozidla

Interiér vozidla nie je pôsobivý, ale má všetky potrebné funkcie. Interiér je zdobený obyčajnou textíliou, z gombíkov a vybavenia sú len základné, žiadny luxus.

Interiér je navrhnutý výlučne pre štyri osoby, kufor je tak malý, že je na niečo okrem nákupnej tašky takmer nepoužiteľný…

Bezpečnostný systémy predstavujú predné airbagy, systémy ABS, EBD a BAD. Pre pohodlné ovládanie bola pridaná palubná doska, v ktorej sú dva okrúhle ukazovatele jazdných parametrov. Volant automobilu je vybavený kruhovými ovládačmi s mnohými funkciami. Na vrchole ponuky budú ESP, parkovací asistent, adaptívne ovládané LED svetlomety, bočné a kolenné airbagy pre vodiča.

Zvukový systém sa skladá zo štandardných reproduktorov a farebnej obrazovky s uhlopriečkou 9 palcov. K dispozícii je automatická klimatizácia a elektricky ovládané predné okná. Zadné okná sa nedajú stiahnuť, otvárajú sa iba vyklopením do strany.

Technické údaje

Riadenie je vybavené elektrickým posilovačom. Brzdy na predných kolesách sú kotúčové, vzadu bubnové.

Mimochodom, automobilka je veľmi hrdá na jednu vec. Vďaka veľkému počtu vysokopevných oceľových, hliníkových a kompozitných materiálov sa hmotnosť stroja udržala v rámci tony – iba 990 kg – čo je asi o 10 – 15% menej ako u konkurentov.

Nový produkt je založený na platforme ME, ktorá sa prekladá ako Mini Electric. Hlavnou výhodou tohto dizajnu je jeho vysoká pevnosť a nízka hmotnosť. Hlavnou zložkou konštrukcie platformy je oceľ s vysokou pevnosťou,(podiel je 60%). Okrem toho sa hojne používajú zliatiny hliníka a rôzne kompozitné materiály.

Vzhľad a rozmery

Spredu je auto ľahko zameniteľné s automobilom Honda Urban a zboku je podobné modelu Smart ForFour.

Rozmery vozidla:

  • dĺžka – 349,5 cm;
  • šírka – 166 cm;
  • výška – 156 cm;

Rázvor kolies je 247,5 cm, čo malému autíčku umožní pohodlne parkovať zvlášť vo veľkých mestách. Svetlá výška modelu je 14 cm, model sa pohybuje na diskoch s priemerom 15 alebo 16 palcov a pneumatikách rozmeru R15 165/65, alebo R16 175/55.

Pohonná jednotka Ora R19 2019 sa nachádza na prednej časti auta a poháňa predné kolesá. Za napájanie motora je zodpovedná Li-Ion batéria,ktorá je umiestnená pod podlahou kabíny.

Zdroj:
designboom