Renault Kangoo E-Tech Electric – praktická elektrická dodávka
Renault zverejnil podrobnosti o elektrickej verzii svojej malej dodávky Kangoo E-Tech Electric novej generácie. Predaj v Európe začne na jar roku 2022.
Nové Kangoo, ktorého tretia generácia bola predstavená v marci tohto roku a v lete prišla na európsky trh, má predpoklady nadviazať na úspech predchádzajúcich generácii tohto obľúbeného dodávkového vozidla. Ale posudzovať obchodné úspechy novinky je ešte skoro, najmä na pozadí globálneho deficitu mikročipov. Pripomeňme si, že v portfóliu komerčných vozidiel spoločnosti Renault je okrem nového Kangoo, aj obnovený Express, zatiaľ čo sám Kangoo tretej generácie už má dva klony – Nissan Townstar a prémiový Mercedes-Benz Citan. Zatiaľ je Kangoo prezentovaný na trhu výhradne s benzínovými a dieselovými motormi, ale na jar 2022 sa k nim sa pripojí aj v plne elektrickej verzii E-Tech Electric, ktorá má nahradiť bývalý Kangoo Z.E.
Kangoo Z.E., vyrobený na základe druhej generácie modelu, prišiel na trh v roku 2011 a v roku 2016 bol modernizovaný (dostal batériu s kapacitou zvýšenou z 22 na 33 kWh ). Výroba tohto modelu podľa údajov spoločnosti dosiahla úroveň 70 tisíc kusov.
Nový Renault Kangoo E-Tech Electric je vo všetkom lepší ako predchodca, pričom sa jeho charakteristiky ukázali byť ešte lepšie ako zverejnili pri prezentácii na jar tohto roku. Výkon jediného elektrického motora, ktorý otáča predné kolesá nie je 75, ale 90 kW (122 koní) a maximálny krútiaci moment je 245 Nm. Elektromotor má tri režimy rekuperácie brzdnej energie: minimálna B1 pre najekonomickejšiu jazdu, základná (predvolená) B2 (v ktorej auto spomaľuje keď je uvoľnený plynový pedál), bude účinok približne rovnaký ako na verziách so spaľovacím motorom a maximálna B3, ktorá je najúčinnejšia pri jazde na horských cestách a v dopravných zápchach.
Na jar sa uvádzalo, že kapacita batérie bude 44 kWh a dojazd na jednom nabíjaní je 265 km podľa cyklu WLTP. Posledná tlačová správa sľubuje už kapacitu 45 kWh a až 300 km na jedno nabitie.
Maximálny výkon nabíjania je pomerne malý – len 80 kW, zatiaľ čo stále viac nových elektrických vozidiel je možné nabíjať výkonom 150 – 350 kW, čo umožňuje výrazne zvýšiť rýchlosť nabíjania. Ale aj 80-kilowatový DC nabíjací terminál umožní doplniť energiu Kangoo E-Tech Electric na 170 km za 30 minút.
Batéria je vybavená kvapalinovým termoregulačným systémom a optimálne pracuje v miernom klimatickom pásme Európy pri teplotách od -15 do 15 stupňov Celzia. Klimatizácia auta je podporovaná zabudovaným tepelným čerpadlom, ktoré výrazne znižuje spotrebu elektrickej energie na vykurovanie auta počas jazdy. Pokiaľ je vozidlo pripojené k nabíjačke, tepelné čerpadlo využíva energiu okolitého vzduchu na klimatizovanie interiéru už pred jazdou. Voliteľná výbava zahŕňa vyhrievanie sedadiel, volantu a čelného skla.
Pokiaľ ide o praktickosť, elektrický Renault Kangoo E-Tech Electric nie je horší ako verzia so spaľovacím motorom: Užitočný objem karosérie štandardnej krátkej verzie je 3,9 metrov kubických, nosnosť – 600 kg. Ešte nepredstavená predĺžená verzia bude môcť zaberať až 4,9 metrov kubických nákladu s hmotnosťou až 800 kg. Unikátna opcia na trhu z názvom „Sézam otvor sa“ (Open Sesame) s odstráneným pravým B stĺpikom karosérie a zväčšenými otvorom dverí na pravej strane s dĺžkou 1446 mm, bude pre elektrickú verziu tiež dostupná. Prípustná hmotnosť prívesu – 1500 kg.
Interiér je rovnaký ako u benzínovej verzie, ale prístrojový štít je len virtuálny, s unikátnou grafikou pre túto verziu. Sada elektronických asistentov je rovnaká ako majú verzie so spaľovacím motorom. Jediný významný rozdiel na karosérii je horná mriežka chladiča, ktorá má väčšie otvory ako u väčšiny verzií so spaľovacím motorom.
Elektrická verzia Kangoo E-Tech Electric sa určite ponúkne aj pre osobnú verziu Kangoo, ale tá bude zrejme predstavená o niečo neskôr.
Zdroj: kolesa