Renault Megane E-Tech legenda značky s elektrickým pohonom

Európski výrobcovia pomaly, ale isto prichádzajú s čoraz lákavejšou ponukou elektrických, alebo elektrifikovaných vozidiel. Pripravované bruselské normy im vlastne ani nedávajú veľmi na výber. Viacerí výrobcovia oznámili dátum ukončenia produkcie spaľovacích motorov, alebo aspoň obmedzenie vývoja ich nových modelov.  Či je tento trend opodstatnený, alebo ide len o vynútenú reakciu na ďalší „úlet“ naslovo vzatých „odborníkov“ EU parlamentu , ukáže čas. Osobne som presvedčený, že podobné nariadenia eurobyrokratov sa pripoja k smutne známym normám o málo zakrivených banánoch, či predpisovo rovných uhorkách!!! Renault nedávno predstavil veľmi zaujímavý koncept elektrického vozidla s atraktívnym dizajnom v zlatistých farbách. Po 10 mesiacoch sa koncept zmenil na sériový model Megane E-Tech    s veľmi atraktívnym dizajnom.

RENAULT MEGANE E-TECH ELEKTRIC

26 rokov po uvedení prvej generácie, Megane mení nielen dizajn, ale aj pohon a prvý raz sa predstaví v čisto elektrickej verzii. A hoci rodina Meganov štvrtej generácie z roku2015 je stále v ponuke, hlavný dôraz je teraz kladený na nový hatchback pod dlhým menom RENAULT MEGANE E-TECH ELEKTRIC. A bude to prvý sériový stroj s aktualizovaným logom spoločnosti.

RENAULT MEGANE E-TECH ELEKTRIC.

Megane zmenil nielen typ motora, ale tiež proporcie. Pri dĺžke 4210 mm a šírke 1770 mm, nové elektrické vozidlo je viditeľne menšie ako súčasný model so spaľovacími motormi: teraz je to ešte menej ako má Golf, ktorý sa stal etalónom  v triede kompaktných áut. Ale výška (1500 mm) a rázvor (2700 mm) sa  zvýšil, hoci Megane-sedan pre trhy východnej Európy má medzi osami 2711 mm. LED svetlomety a zatiahnuteľné rukoväte predných dverí sú už v základe. a priemer kolies je od 18 do 20 palcov.

Toto je prvý model RENAULT na modulárnej platforme CMF-EV, ktorý bol pripravený Nissanom pre všetky autá tejto triedy v rámci aliancie (debutoval v elektrickom crossoveri Nissan Ariya ). Je navrhnutý pre relatívne veľké autá a má optimalizované  usporiadanie prvkov pre lektromobily (všetky elektrické komponenty pohonu sú umiestnené v prednej časti), pričom na zadnej náprave je možnosť inštalovať doplnkovú pohonnú jednotku ( teda môže mať jeden motor pre každú os). Nový Megane však bude mať iba pohon prednej nápravy.

platforma elektrického Renaultu CMF-EV

Pohonná jednotka novej generácie je zostavená v jednom kompaktnom bloku spolu s prevodovkou, hnacími hriadeľmi a jednotkou riadiacej elektroniky, pričom  váži 145 kg. Je to o 10% menej, ako váži pohon v Renault Zoe, ktorý sa vyrába od roku 2012. Lítium-iónové trakčné batérie LG sú tiež nové a v Renaulte ubezpečujú, že majú najmenšiu hrúbku medzi všetkými teraz vyrobenými batériami: iba 110 mm (o 40% menej ako Zoe). K dispozícii je kvapalné chladenie batérie. Vstavaná palubná nabíjačka (pre AC vstup) má výkon 22 kW ( aj keď štandardne by mala byť montovaná 7,2-kW palubná nabíjačka) a nabíjací systém auta podporuje až 130 kW DC nabíjanie.

kompaktná pohonná jednotka elektrického Meganu

Nový elektrický Megan má dve výkonové modifikácie. Základná – s motorom na 96  kW (130 k.) a 250 Nm krútiacim momentom má trakčnú batériu s kapacitou 40 kWh ∙ h a dojazdom 300 km podľa cyklu WLTP. Druhá verzia má výkonnejší elektromotor 160 kW (218 k, 300 Nm a batériu s kapacitou 60 kWh  ktorá zabezpečí dojazd až 470 km na jednom nabíjaní. Takáto hatchback môže urýchliť na stovku za 7,4 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na značku 160 km / h.

Dokonca aj základnej modifikácii elektrický Megane váži pôsobivých 1624 kg. Ale  ťažisko auta je o 90 mm nižšie, ako má súčasný Megan so spaľovacím motorom. Spolu s novým ostrým mechanizmom riadenia, to sľubuje veľmi živý jazdný zážitok. Vozidlo bude mať tri úrovne rekuperácie a pri najvyššej môžete jazdiť s  jedným pedálom a pomocou bežných brzd sa uskutočňuje len  úplné zastavenie vozidla. Megane e-tech môže ťahať príves s hmotnosťou do 900 kg.

V interiéri sa použila koncepcia multimediálneho systému OpenR Link, ktorá v Renaulte bola vyskúšaná na konceptoch z posledných rokov. Obrazovka prístrojovej dosky má 12,3 palca a vertikálny tablet multimediálneho systému má diagonálu 9, alebo 12 palcov. Tieto displeje  vizuálne predstavujúce jednu obrazovku, aj keď je medzi nimi vyvedený výduch vetrania. Multimediány systém je navrhnutý na platforme Automotive OS Android, má vstavané funkcie od spoločnosti Google, Google Assistant, Google Maps a Google Play, včítane aktualizácie funkcíí „vzduchom“ (tzv. FOTA).

K dispozícii sú tri úrovne vybavenia s neobvyklým za menami pre Renault: Equilibre, Techno a Iconic. Takmer celý vnútorný priestor  je vyrobený z recyklovaných materiálov, ako sú syntetické tkaniny, kože a plasty. Najbohatší Megane má rozšírenú paletu osvetlenia kabíny (48 farieb), zvukový systém Harman / Kardon, v inetriéri zrkadlo so vstavanou obrazovkou (na ktoré sa premieta obraz od zadnej kamery), adaptívny tempomat, komplex elektronických asistentov (vrátane automatického zapínania diaľkových  svetiel), a tiež, dekoračné vložky z materiálu Nuo, ktorý používa tenkú povrchovú vrstvu prírodného dreva.

Pred zadným radom sedadiel je plochá podlaha. V interiéri sú rozptýlené rôzne výklenky a vybrania s celkovou kapacitou 30 litrov, vrátane sedemlitrového centrálneho boxu medzi prednými sedadlami. Objem batožinového priestoru je 440 litrov a pod podlahou je ešte samostatný priestor pre nabíjací kábel.  

RENAULT MEGANE E-TECH bude vyrábaný vo francúzskej továrni v Doue, ktorý je po rekonštrukcii určený na výrobu 400 tisíc elektrických vozidiel ročne (okrem Meganu tu budú tiež vyrábané aj iné modely). Prijímanie objednávok bude otvorené vo februári 2022 a potom budú ohlásené aj ceny. Začiatok predaja je naplánovaný na marec 2022.

Zdroj: autoreview