Rising Auto F7 – elektrický sedan s výkonom 366 kW sa už testuje.
Feifan, tiež známy ako Rising Auto je značka vytvorená pre vyspelé elektrické vozidlá pod koncernom SAIC. Len na ilustráciu, tento koncern predal iba za september 2022 vyše 517 000 vozidiel a celkový predaj za rok 2022 prekročil 5,3 milióna vozidiel. Rising Auto je v skutočnosti pokračovanie bývalej R-Line značky Roewe. Elektrická značka má v portfóliu 3 vozidlá so znakom R na kapote: SUV kupé R7 , SUV Marvel R a sedan ER6.
Feifan F7 je tradičný päťmiestny trojpriestorový sedan. Má aerodynamický dizajn s ostrými líniami a výraznými krídlami. Má delené svetlomety, výsuvné kľučky dverí a športové zliatinové disky. Nechýbajú ani kamery a senzory na zrkadle, prednom blatníku, za čelným sklom a v nárazníku.
Vzadu upúta svetelný blok s osvetleným logom R v strede. Na streche je kamera a v nárazníku štyri senzory. Vozidlo sa pohybuje na 19-palcových kolesách.
Rising Auto je v podstate pokračovanie bývalej R-Line značky Roewe. Po určitom preskupení modelov áut medzi rôznymi značkami SAIC Rising Auto v súčasnosti predáva iba jedno auto: elektrické SUV kupé R7 . Nový sedan F7 je ich druhým autom. Čínsky názov Rising Auto je Fēifán. Veľkosť F7 je pozoruhodná: dĺžka 5000 mm, šírka 1953 mm, výška 1494 mm, s rázvorom 3000 milimetrov. Je teda o niečo väčší, ako sedan BMW 5.radu (G30). Pohotovostná hmotnosť elektrického Rising Auto F7 je 2180 kg. Sedan BMW 5 má pohotovostnú hmotnosť 1910 kg.
Rising Auto F7 stojí na rovnakej platforme ako elektrické SUV kupé R7. Rising Auto ponúkne dve verzie auta F7: jednomotorovú s pohon zadných kolies (RWD) s výkonom 219 kW (294 k.) a 450 Nm krútiaceho momentu, alebo dvojmotorovú verziu s pohonom všetkých štyroch kolies (AWD) s kombinovaným výkonom 405 kW (544 k.) a 700 Nm. Platforma elektrického sedanu podporuje systém pre rýchlu výmenu batérií (SWAP). Verzia s jedným motorom je vybavená lítium-železofosfátovou batériou s dojazdom 600 km. Batériu s kapacitou 90 kWh vyrába spoločný podnik SAIC a CATL. Verzia s dvoma motormi je vybavená trojitým lítiovým akumulátorom s dojazdom 660 km.
Feifan ponúka dve možnosti nabíjania: štandardný systém s rýchlym nabíjaním a model prispôsobený pre rýchlu výmennú batérii. Ten možno nabíjať ako každé elektrické vozidlo, alebo vymeniť celú trakčnú batériu na stanici na výmenu batérií (SWAP). Rýchla výmena batérií je v Číne na vzostupe, pričom mnoho automobiliek vyvíja stanice pre rýchlu výmenu batérie.
V interiéri má elektrický sedan F7 rovnaký štýl ako SUV kupé Feifan R7 s obrovskou trojitou obrazovkou. F7 je vybavený najnovším čipom Qualcomm Snapdragon 8155 a operačným systémom RISING.
Rising Auto F7 bude mať svoju verejnú premiéru na autosalóne v Šanghaji v apríli a čoskoro potom bude uvedený na čínsky automobilový trh.
Zdroj: carnewschina