Roewe ER6 – elektrický sedan je už u predajcov
Väčšina automobilových spoločností už zaraďuje do svojho výrobného programu aj bezemisné vozidlá. Takéto kroky sú diktované skutočnosťou, že svet venuje zvýšenú pozornosť emisiám, ktoré majú jednoznačne negatívny vplyv na ekológiu planéty. Predpisy sa každým rokom sprísňujú, čo núti výrobcov automobilov modernizovať svoje výrobné portfóliá. Spoločnosti z „ Ríše stredu“ neboli výnimkou. Automobilový koncern SAIC sa preto čoraz viac venuje vývoju elektrických vozidiel.
Spoločnosť SAIC ohlásila dodávky nového elektrického modelu Roewe ER6 ku svojim distribútorom. Vozidlo je ponúkané v troch modifikáciách, ktoré sa líšia vybavením a niektorými detailmi interiéru. Pre líniu elektromobilov vytvorila automobilka samostatné označenie štylizovaným R, pod ktorým vstúpilo na trh aj toto nové auto. SAIC tiež uviedla, že v štvrtom štvrťroku 2020 spoločnosť predstaví širokej verejnosti elektrický crossover s názvom MARVEL-R.
Pri práci na vozidle Roewe ER6 návrhári spoločnosti SAIC použili pomerne veľa zaujímavých riešení z elektrického sedanu Roewe Ei6. Modely sa ale nemôžu nazývať identické, pretože sa uskutočnil kvalitný restyling. Mimochodom, pri vytvorení Roewe Ei6 boli hlavné prvky prevzaté z iného modelu značky – Roewe i6 MAX.
Technické charakteristiky
Veľkosťou je sedan blízky Audi A4: 4724 × 1835 × 1493 mm, rázvor medzi nápravami – 2715mm. Pohotovostná hmotnosť – 1600 kg, plná – 2050 kg. Objem kufra má byť 467 litrov.
Sedan poháňa jediný elektrický motor ( TZ204XS1152, ktorý vytvorila spoločnosť Huayu Automotive Electric System) a disponuje menovitým výkonom 73 kW (99 k), so špičkovým výkonom 135 kW (184 k; 258 Nm). Celkovo je dojazd sedana s lítium-iónovou batériou deklarovaný na 620 kilometrov v cykle NEDC. Rýchle nabitie batérie (do 15 minút) umožní autu prejsť ďalších 200 km. Spotreba energie – 12,6 kWh / 100 km.
Interiér
Diagonálny rozmer virtuálnej prístrojovej dosky je 12,3 palca, centrálneho displeja – 14,1palca ( Tesla model 3 má o niečo väčší 15,4 palcový dispej). Zostávajúce fyzické ovládače sa nachádzajú na volante a vedľa voliča jazdných režimov, pod ktorým je výklenok pre uloženie nejakých drobností.
Cena
Predaj sa začne v auguste 2020. Očakávaná cena po subvenciách je približne 140 000 juanov (17 018,79 Eur).
Elektrický sedan bude musieť konkurovať už spomínanej Tesle (od 299 050 juanov), ako aj BYD Qin Pro EV, GAC Aion S, Geometry A.
Zdroj:
drive2