SAIC-GM a CATL spoločne predstavili batériu s doteraz najrýchlejším nabíjaním 6C

Vývoj v oblasti batérii pre elektrické vozidlá ide neuveriteľným tempom dopredu. Najväčšia firma na výrobu batérii na svete, spoločnosť CATL, v apríli 2024 predstavila batériu Shenxing Plus s rýchlosťou nabíjania  4C, automobilka Li Auto pred polrokom predstavila svoje elektrické MPV Li Mega s batériou vyvinutou v spolupráci s CATL schopnou nabíjať sa rýchlosťou 5C,( teda päťnásobkom kapacity batérie), pred niečo vyše mesiacom spoločnosť Geely oznámila batériu so schopnosťou nabíjať sa rýchlosťou 5,5C a už bola oznámená  informácia o novej batérii s rýchlosťou nabíjania 6C.

Spoločný podnik (SAIC-GM)  čínskeho štátneho koncernu SAIC a americkej automobilky General Motors  (GM), a batériový gigant  CATL spoločne uviedli na trh batériu typu LFP, ktorá podporuje násobiteľ nabíjania 6C a dokáže prijať energiu na viac ako 200 km dojazdu len za 5-minútové nabíjanie na vysoko výkonnej DC nabíjacej stanici.

Písmeno C označuje rýchlosť , alebo násobiteľ nabíjania batérie a 6C znamená, že batéria môže byť teoreticky plne nabitá za jednu šestinu hodiny – 10 minút. Batéria s rýchlosťou nabíjania 6C môže prijať energiu na dojazd viac ako 200 kilometrov za päťminútové nabíjanie, čo výrazne znižuje obavy používateľov výkonných  batériových elektrických vozidiel (BEV), uviedol SAIC-GM vo včerajšom vyhlásení.

Spoločnosti SAIC-GM spoločne vyvinuli batériu založenú na chémii fosforečnanu lítno-železitého (LFP), ktorá podporuje ultrarýchle nabíjanie 6C, uviedol predstaviteľ SAIC-GM a dodal, že ide o prvú batériu svojho druhu v tomto odvetví. Podľa spoločnosti bude batéria spustená do sériovej výroby od budúceho roka na kvázi 900 V vysokonapäťovej batériovej architektúre Ultium. Vysoko výkonná platforma Ultium je základom pre novú generáciu elektromobilov GM. Platforma Ultium dostane budúci rok veľké vylepšenia, vrátane použitia novej kvázi-900 V vysokonapäťovej architektúry, nového konštrukčného dizajnu zakomponovania batérie do podlahového roštu karosérie (CTP) a vylepšenej technológie chladenia.

Batéria 6C využíva množstvo technológií rýchleho nabíjania v oblasti batérií na zlepšenie účinnosti elektrochemických reakcií, zvýšenie účinnosti nabíjania a zaručenie stabilného výkonu batérie, uviedol SAIC-GM. Nové batérie obsahujú niekoľko nových technológií rýchleho nabíjania na atómovej úrovni v oblasti batérií. Patria sem funkcie, ako je superelektronická sieťová katódová technológia, grafitová technológia rýchleho iónového prstenca druhej generácie, formulácia elektrolytu s mimoriadne vysokou vodivosťou, ultratenká vrstva rozhrania pevného elektrolytu SEI v nanoúrovni a optimalizovaná izolačná fólia s vysokou pórovitosťou.

Druhá generácia technológie grafitových iónových krúžkov v kombinácii s multigradientnými vrstvenými doskami vytvára diaľnicu pre vedenie prúdu, čím sa výrazne skracuje čas nabíjania a vybíjania. Plne nanorozmerný materiál na báze fosforečnanu lítneho a železa vytvára 4-cestnú ultraelektronickú sieť, ktorá zlepšuje účinnosť elektrochemickej reakcie a tým zvyšuje účinnosť nabíjania pri zachovaní stability.

Nové batérie budú pravdepodobne súčasťou nového modelu. Mohlo by ísť o sériovú verziu konceptov Buick Electra-L alebo Electra-LT predstavených začiatkom tohto roka na autosalóne v Pekingu.

Zdroj: carnewschina, cnevpost