SAIC Rising Auto F7 – s vymeniteľnými batériami od 27 981 eur
Elektrický sedan Rising Auto F7 od SAIC bol uvedený na trh v Číne s vymeniteľnými batériami, dojazdom vyše 660 km na jedno nabitie a počiatočnou cenou 209 900 juanov (približne 27 981 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Pri pohľade na fotografie tohto elektromobilu a porovnaní jeho parametrov s oznámenou cenovkou, by ani nebolo treba nič viac písať, lebo tých niekoľko údajov hovorí za všetko.
Predtým, ako sa dostaneme k niektorým detailom o F7, poďme podrobnejšie o značke Rising Auto . Spočiatku to bola len séria R line pod značkou Roewe. Neskôr sa však podznačka zmenila na nezávislú značku zameranú na segment špičkových EV. V súčasnosti predáva EV s cenovým rozpätím 200 000 – 400 000 juanov (~ 30 000 – 60 000 USD). Čo sa týka modelového radu značky , ten pozostáva z dvoch SUV (Rising R7 a Rising Marvel R) a dvoch sedanov (ER6 a F7). Na svetových trhoch SAIC predáva autá Rising Auto pod značkou MG, ktorá pôsobí už aj na našom trhu, ale žiaľ, zatiaľ iba s autami so spaľovacím motorom .
Elektrický sedan Rising F7 je príťažlivé vozidlo s uhladeným, aerodynamickým vzhľadom. Má vysúvacie kľučky dverí, tvar karosérie pripomínajúci kupé a skosenú kapotu. Výsledkom je, že jeho koeficient odporu je len 0,206 Cd. Pre prehľadnosť, koeficient aerodynamického odporu Audi e-tron GT je 0,24 Cd. Takže F7 je veľmi aerodynamické vozidlo. Navyše je aj veľké. Jeho rozmery sú: dĺžka 5000 mm, šírka 1953 mm, výška 1494 mm s rázvorom 3000 mm. Je teda o 10 mm dlhší, o 7 mm užší a o 84 mm vyšší ako spomínaný Audi e-tron GT. Alebo uvedieme iný príklad: v jednej motoristickej relácii o inak vynikajúcom elektrickom vozidle Hyundai IONIQ 6 bol tento prezentovaný ako model s najnižším koeficientom odporu vzduchu – 0,21 medzi súčasnými elektromobilmi masového segmentu ( informácia uvedená v 2,27 min.). Nuž, treba skonštatovať, že trendy v elektromobilite sa dnes určujú v Číne a uvedená hodnota odporu vzduchu pre IONIQ6 tam nikoho mimoriadne nenadchne.
Základná úroveň Rising F7 má 64-kWh LFP batériu a elektromotor na zadnej náprave s výkonom 250 kW (340 k) a 450 Nm. Ďalšia verzia má 77-kWh ternárnu (NMC) batériu na 576 km (CLTC) a rovnaký elektromotor. Je k dispozícii aj s ešte väčšou batériou 90 kWh a dojazdom cez 660 km. Čo sa týka najvyššej úrovne výbavy, má rovnakú batériu a dva elektromotory s výkonom 544 koní a 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,7 sekundy. Čo sa týka dojazdu, ten dosahuje 600 km. Všetky tieto batérie, okrem základnej, podporujú technológiu výmeny batérií.
Exteriér F7 však nie je jeho jedinou silnou stránkou. Uvedomíte si to, keď otvoríte jeho dvere. Stredová konzola Rising F7 je pokrytá obrovskou obrazovkou, ktorá pripomína MBUX Hyperscreen od Mercedes-Benz. Nie je to ale jedna obrazovka, ale blok troch monitorov. Uhlopriečka jeho prístrojovej dosky je 10,25 palca. Hlavná obrazovka multimediálneho systému má 15,05 palca a uhlopriečka monitora predného spolujazdca dosahuje 12,3 palca. Navyše je tu ešte jedna 8-palcová obrazovka pre zadných pasažierov. Tento systém poháňa čip Qualcomm Snapdragon 8155 a operačný systém Rising.
Stredový tunel Rising F7 vyzerá celkom minimalisticky, s dvoma držiakmi na poháre a skrytou priehradkou s podložkou na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Lakťová opierka je umiestnená na rovnakej úrovni ako stredový tunel, čo je príjemná vlastnosť. Volič jazdných režimov sa nachádza sa pod volantom ktorý pomerne konzervatívny. Elektrická F7 dostala akustický systém so 16 reproduktormi. Ale Rising Auto nešpecifikovalo ich značku.
Čo sa týka cenového rozpätia, je to 209 900 – 301 900 juanov (30 500 – 43 850 USD). Prví zákazníci tiež získajú bezplatné nabíjanie 1 500 kW/rok, balík pilotného jazdného systému Rising, ktorý stojí 30 000 juanov (4 355 USD) a ďalšie darčeky. Rising Auto teda spustilo F7 a okamžite sa zapojilo do čínskej cenovej vojny.
Kedy sa do cenovej vojny v segmente elektrických áut zapojí Európa nevieme – zatiaľ sa intenzívne zapája iba do ukrajinskej vojny. Na našu škodu!
Zdroj: carnewschina