SAIC Roewe D7 – dve verzie sedanu s rôznym usporiadaním a typom pohonu

Roewe je značka osobných automobilov patriaca do skupiny SAIC Group. Štátny automobilový koncern vlastní značky MG , Maxus , IM a Rising SAIC je tiež súčasťou spoločného podniku SGMW, ktorý vyrába Wuling Bingo, Hogguang Mini EV, Baojun Yep, atď. V Číne vyrába štátna automobilka so sídlom v Šanghaji aj vozidlá Volkswagen, Buick, Cadillac a iné. Značka  Roewe bola uvedená na trh v roku 2006. Teraz uviedla na trh svoj najnovší produkt, sedan D7.

čisto elektrický Roewe D7 EV

Sedan Roewe D7 NEV od SAIC Group vstúpil na čínsky trh s vyvolávacou cenou 125 800 juanov (približne 16 154 eur). Jeho elektrická verzia má dojazd až 610 km (CLTC) a výkon 211 k. Verzia PHEV má zmiešaný dojazd 1 250 km (WLTC). 

čisto elektrický Roewe D7 EV zboku ukazuje na dobrú aerodynamiku

Roewe D7 EV je elektrický sedan strednej veľkosti, ktorý má nový dizajnový jazyk značky s tenkými LED bežiacimi svetlami a svetlometmi integrovanými do predného nárazníka. Má tiež výsuvné kľučky dverí. Zozadu má D7 EV dve tenké jednotky zadných svetiel. Rozmery Roewe D7 EV sú: 4890 mm na dĺžku, 1872 mm na šírku, 1510 mm na výšku  s rázvorom 2810 mm.

Roewe D7 EV má dve možnosti pohonu s batériami vyrobenými spoločným podnikom SAIC-CATL.

  • Pohon zadných kolies (RWD), elektromotor s výkonom 145 kW (197 k) ponúka zrýchlenie 0-100 km/h za 7,3 sekundy, je napájaný od 59,2-kWh batérie typu LFP, zabezpečujúcou dojazd 510 km ( podľa metodiky CLTC). 
  • Pohon zadných kolies RWD, elektromotor s výkonom 155 kW (211 k) zabezpečí zrýchlenie 0-100 km/h za 6,5 ​​sekundy a je napájaný od 68,5-kWh batérie typu NMC, s dojazdom 610 km (CLTC).
podvozková platforma elektrického Roewe D7 EV

Vo vnútri má Roewe D7 EV dvojitú obrazovku. Skladá sa z 12,3-palcového LCD prístrojového panelu a dotykovej obrazovky rovnakej veľkosti. Má tiež dvojramenný volant a za ním radiacu páku voliča jazdných režimov. Na stredovom tuneli má D7 EV dva držiaky na poháre a dve podložky pre bezdrôtové nabíjanie. 

Cenové rozpätie Roewe D7 EV je 149 800 – 176 800 juanov ( približne 19 23622 703 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). 

Roewe D7 DMH je plug-in hybridný variant (PHEV) tohto istého sedanu. Má mierne odlišný vonkajší štýl s väčšími svetlometmi a veľkým prívodom vzduchu v spodnej časti predného nárazníka. Na rozdiel od elektrickej verzie má D7 DMH tradičné kľučky dverí. Mierne odlišné sú aj jeho rozmery: 4890/1890/1510 mm. Rázvor náprav je 2810 mm.

Roewe D7 DMH má iba  jedinú možnosť pohonu:

  • Pohon predných kolies (FWD) a  1.5litrový atmosférický  spaľovací motor s výkonom 112 k, elektromotor s výkonom 204 k, ktorý napája 21,4-kWh LFP batéria zabezpečí 125 km elektrického dojazdu (podľa CLTC) a pri použití aj spaľovacieho motora má auto  1 250 km zmiešaný dojazd (podľa metodiky WLTC). Zrýchlenie 0-100 km/h zvládne plug-in hybrid za 7,9 sekundy.
podvozková platforma plug-in hybridného Roewe D7 EV

Interiér D7 DMH má stredovú konzolu iného tvaru. Ale obrazovky, volant, volič prevodovky a stredový tunel sú rovnaké. Cenové rozpätie Roewe D7 DMH je 125 800 – 145 800 juanov (16 154 18 722 eur).

Roewe D7 DMH

Roewe D7 môže byť celkom žiadaný sedan s pekným štýlom, variabilným pohonným ústrojenstvom a rozumnou cenou.  Možno aj toto je recept na úspech čínskych výrobcov áut. Na Slovensku už máme skúsenosť s modelmi koncernu pod značkou MG. Hoci sa ich predaje u nás iba rozbiehajú, hodnotenia ľudí, ktorí si ich modely kúpili, alebo mali možnosť sa aspoň krátko previesť, sú veľmi pozitívne. A najnovšia akčná cenovka na atraktívny model MG4, ktorá zľahka prekračuje 31 tisícovú hranicu, ukazuje tú najpríjemnejšiu tendenciu pre motoristov – očakávaný jesenný a zimný cenopád! Ak sa k tomu pridá aj nejaká forma štátnych stimulov na kúpu elektromobilov, je sa na čo tešiť!

Zdroj: carnewschina, mg