Siming M-NV Sport EV – nový produkt Dongfeng Honda

Zakladanie spoločných podnikov z čínskymi automobilkami má už svoju tradíciu. Kým pred pár desiatkami rokov to bola skôr  snaha čínskych výrobcov dostať sa k pokrokovým technológiám, dnes sa zdá, že sa karta obrátila. Minimálne v oblasti elektromobilov. Obrovský technologický pokrok v oblasti výroby elektrotechniky, významné štátne financovanie výskumu a vývoja v oblasti „zelených technológii“  spôsobili, že čínske automobilky sú dnes schopné pokrývať celé spektrum elektromobilov, od malých mestských miniáut, až po elektrifikované autobusy.

gény Hondy H-RV sa poprieť nedajú

Spoločný podnik Dongfeng Honda predvedie na autosalóne v Guangzhou elektrický crossover Siming M-NV Sport EV. Nový produkt má podobné proporcie ako X-NV predstavený minulý rok, líši sa však dizajnom a pravdepodobne aj bohatšou výbavou. Či Siming M-NV Sport EV nahradí X-NV, alebo sa bude predávať súbežne s ním, nie je jasné.

Technické charakteristiky

Pokiaľ ide o výkon, nový automobil je vybavený elektromotorom s maximálnym výkonom 120 kW (163 k) a maximálnym krútiacim momentom 280 Nm. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 140 km / h. Elektromobil je vybavený  lítiovou batériou  s kapacitou 61,3 kWh a hustotou energie 170 Wh / kg. Oficiálne ohlásený dojazd je 480 km. Spoločnosť Dongfeng-Honda nešpecifikovala, podľa akého cyklu sa indikátor meral, ale s najväčšou pravdepodobnosťou ide o zastaraný NEDC. Na druhej strane, je známy výrobca batérií – Jiangsu GSO New Energy Technology Co., ktorá bola založená v roku 2010.

Rovnako ako X-NV, aj nový M-NV Sport EV pravdepodobne vychádza z modelu Hondy XR-V, miestnej verzie európskeho subkompaktu HR-V.

predchodca X-NV tiež nebol odporný

Podľa dokumentov čínskeho certifikačného orgánu je dĺžka nového crossoveru 4324 mm, šírka – 1785 mm, výška – 1637 mm. Rázvor osí je pre všetky generácie rovnaký – 2 610 mm.

Nový elektromobil má svoj vlastný dizajn: SUV dostalo novú kapotu, nárazníky a LED denné svetlomety, nad ktorými sú umiestnené stretávacie svetlá (tiež LED). Zadné svetlá boli tiež vyrobené inak, aj keď majú spoločný rys s predchádzajúcim modelom Dongfeng-Honda – spája ich matrica.

V prednej časti falošnej masky chladiča je ukrytý nabíjací konektor. Vo vnútri má M-NV odlišný predný panel, ale klimatizačná jednotka je rovnaká ako u predchodcov. Aj novinka má panoramatickú strechu.

Cena

Za základnú verziu elektromobilu pýtajú 169 800 jüanov, čo je pri súčasnom kurze mesiaca asi 21.730,-Eur. Zvyšok detailov sa má odhaliť na autosalóne v Kantone( Guangzhou) koncom novembra 2020.

Zdroj:
motor