Sinogold GM3 – elektrický plagiát Picassa
Nevieme kto začal prvý, či naši „demokraticky vyvolení“, alebo „súdruhovia“ z určitých čínskych spoločností. Vyriešenie tejto zložitej otázky necháme na budúcich absolventov niektorej z našich prestížnych vysokých škôl sídliacej v nejakom, ani nie okresnom mestečku. Faktom zostáva, že popri našich politikoch, aj konštruktéri áut z „Ríše stredu“ pochopili, že to čo je už raz vymyslené, netreba vymýšľať znovu. Pri ich „pracovných dovolenkách“ do Európy, určite neušiel ich pozornému fotoaparátu ani krásavec z dielne Citroenu – nesúci meno po géniovi výtvarného umenia – Picassovi.
To auto sa Citroenu skutočne vydarilo. Elegantné, priestranné, s originálnym, nezameniteľným dizajnom. A keďže naši čínski „súdruhovia“ sú majstrami v implementácii módnych trendov nielen v odevnom a obuvníckom priemysle, uzrelo svetlo sveta vozidlo s nepopierateľnými génmi Citroenu C4 Picasso, ale s moderným elektrickým srdcom.
Sinogold je spoločnosť financovaná vládou so sídlom v provincii Šan-tung a GM3 je jej prvý model. Picasso je však skopírovaný tak usilovne, že sa zdá, že väčšina častí karosérie je medzi týmito dvoma automobilmi zameniteľná. Rázvor kolies je rovnaký (2840 mm) a dĺžka (4615 mm) sa líši iba o 13 mm. Z rozdielov postrehneme iba rôzne stvárnenie prednej časti, zadného osvetlenia a stieračov.
Celková architektúra interiéru zostala Citroenovská, od volantu až po prepínač režimu prevodov na stĺpiku riadenia, hoci spodný displej je tu viditeľne väčší (12,3 oproti 7,0 palca) a jeho grafické prvky sú iné. Sinogold GM3 má dve samostatné sedadlá v druhom rade namiesto troch u vozidiel C4Picasso, takže v kabíne sa môže voziť iba šesť osôb.
Hlavný rozdiel medzi francúzskym originálom a čínskou kópiou je v tom, že ide o elektrické auto. Predné kolesá sú poháňané elektrickým motorom United Electronics s výkonom 120 kW (163 k.) a krútiacim momentom 250 Nm. Kapacita trakčnej batérie nie je uvedená, ale uvádza sa, že elektrické MPV bude jazdiť až do 350 km na jedno nabitie. Nabitie z 30 na 80% z rýchleho DC terminálu bude trvať 40 minút.
Najzaujímavejšou informáciou sú ceny. Sinogold bude predávať svoje elektrické vozidlo za 37 – 40 tisíc dolárov, ale vzhľadom na čínske vládne dotácie budú autá oveľa lacnejšie. Napríklad v Pekingu skutočná cena klesne na 26 000 dolárov. Mimochodom, pôvodný francúzsky Citroen Grand C4 Picasso v Číne stojí až 42 tisíc dolárov.
Čo na záver?
V tejto dobe plagiátu, keď si nikto nemôže byť istý tým, že ho niekde už párkrát neskopírovali ( bez poďakovania), mohli by sa „ francúzski súdruhovia“ v duchu hesla –„ oko za oko, zub za zub“ – rozbehnúť do Číny a úplne „bezohľadne“ dohodnúť s nejakou konkurenčnou spoločnosťou dodávky elektromotorov, batérii, napäťových meničov, atď., pre svoje výrobné závody vo Francúzsku. A potom začať vyrábať originálny Citroen C4 Picasso – elektrický! Pospolitý ľud sa poteší, že bude môcť voziť svoju rodinu v modernom, originálnom a bezemisnom Citroene e-C4 Picasso. A nech si tí francúzi zato aj pár Eur prihodia 🙂
Zdroj:
autoreview