Sinogold GM3 – elektrický plagiát Picassa

Nevieme kto začal prvý, či naši „demokraticky vyvolení“, alebo „súdruhovia“ z určitých čínskych spoločností. Vyriešenie tejto zložitej otázky necháme na budúcich absolventov niektorej z našich prestížnych vysokých škôl sídliacej v nejakom,  ani nie okresnom mestečku. Faktom zostáva, že popri našich politikoch, aj konštruktéri áut z „Ríše stredu“ pochopili, že to čo je už raz vymyslené, netreba vymýšľať znovu. Pri ich „pracovných dovolenkách“ do Európy, určite neušiel ich pozornému fotoaparátu ani krásavec z dielne Citroenu – nesúci meno po géniovi výtvarného umenia – Picassovi.

To auto sa Citroenu skutočne vydarilo. Elegantné, priestranné, s originálnym, nezameniteľným dizajnom. A keďže naši čínski „súdruhovia“ sú majstrami v implementácii módnych trendov nielen v odevnom a obuvníckom priemysle, uzrelo svetlo sveta vozidlo s nepopierateľnými génmi Citroenu C4 Picasso, ale s moderným elektrickým srdcom.

Na obrázku hore — Citroen Grand C4 Picasso, dole — Sinogold GM3

Sinogold je spoločnosť financovaná vládou so sídlom v provincii Šan-tung a GM3 je jej prvý model. Picasso je však skopírovaný tak usilovne, že sa zdá, že väčšina častí karosérie je medzi týmito dvoma automobilmi zameniteľná. Rázvor kolies je rovnaký (2840 mm) a dĺžka (4615 mm) sa líši iba o 13 mm. Z rozdielov postrehneme iba rôzne stvárnenie prednej časti, zadného osvetlenia a stieračov.

v druhom rade sú iba dve sedadlá

Celková architektúra interiéru zostala Citroenovská, od volantu až po prepínač režimu prevodov na stĺpiku riadenia, hoci spodný displej je tu viditeľne väčší (12,3 oproti 7,0 palca) a jeho grafické prvky sú iné. Sinogold GM3 má dve samostatné sedadlá v druhom rade namiesto troch u vozidiel C4Picasso, takže v kabíne sa môže voziť iba šesť osôb.

interiér tiež akoby z oka vypadol…

Hlavný rozdiel medzi francúzskym originálom a čínskou kópiou je v tom, že ide o elektrické auto. Predné kolesá sú poháňané elektrickým motorom United Electronics s výkonom 120 kW (163 k.) a krútiacim momentom 250 Nm. Kapacita trakčnej batérie nie je uvedená, ale uvádza sa, že elektrické MPV bude jazdiť až do 350 km na jedno nabitie. Nabitie z 30 na 80% z rýchleho DC terminálu bude trvať 40 minút.

predná maska je originálne dielo spoločnosti Sinogold

Najzaujímavejšou informáciou sú ceny. Sinogold bude predávať svoje elektrické vozidlo za 37 – 40 tisíc dolárov, ale vzhľadom na čínske vládne dotácie budú autá oveľa lacnejšie. Napríklad v Pekingu skutočná cena klesne na 26 000 dolárov. Mimochodom, pôvodný francúzsky Citroen Grand C4 Picasso v Číne stojí až 42 tisíc dolárov.

aj zadné svetlá sú originálne dielo spoločnosti Sinogold

Čo na záver?

V tejto  dobe plagiátu, keď si nikto nemôže byť istý tým, že ho niekde už párkrát neskopírovali ( bez poďakovania), mohli by sa „ francúzski súdruhovia“ v duchu hesla –„ oko za oko, zub za zub“ – rozbehnúť do Číny a úplne „bezohľadne“ dohodnúť s nejakou konkurenčnou spoločnosťou dodávky elektromotorov, batérii, napäťových meničov, atď.,  pre svoje výrobné závody vo Francúzsku. A potom začať vyrábať originálny Citroen C4 Picasso – elektrický! Pospolitý ľud sa poteší, že bude môcť voziť svoju rodinu v modernom, originálnom a bezemisnom Citroene e-C4 Picasso. A nech si  tí francúzi zato aj pár Eur prihodia 🙂

Zdroj:
autoreview