Smart #3 bude uvedený na trh v Európe začiatkom 2024
Mercedes opustil svoj spoločný podnik s BYD – Denza – v roku 2021 a ponechal si len 10% podiel. Ponechali si však spoločný podnik Smart s Geely a aktívne sa podieľali na vývoji áut. Pre Mercedes je to dobré, pretože Geely je silným hráčom v obchode s elektromobilmi; ich platforma SEA je jednou z najlepších, takže sa môžu niečo naučiť. Spoločný podnik je však pre Geely tiež výhodný, pretože im pomáha dostať sa na európsky trh, kde si budovanie povedomia o značke vyžaduje čas a veľa úsilia. Zdá sa, že stratégia Geely expandovať do Európy so západnými značkami vyrobenými v Číne, ako sú Lotus, Polestar od Volva a teraz Smart, , sa vypláca.. Úplne podobný prístup zvolil aj koncern SAIC so značkou MG.
Koncern Geely vlastní asi 10 % akcii Mercedes-Benz a plánuje tiež expandovať so svojimi pôvodnými značkami do Európy – napríklad Zeekr spustí európsky predaj už v tomto roku a Lynk&Co už predáva modely PHEV v niektorých krajinách EÚ. Smart je spoločný podnik Mercedes-Benz a Geely, ktorý bol založený v roku 2019. Exteriér a interiér Smart #3 sú výsledkom globálnej dizajnérskej tímovej práce Mercedesu, zatiaľ čo Geely je zodpovedná za výrobu a technológie vo vnútri.
Po ukončení autosalónu v Šanghaji 27. apríla nové modely 2023 Smart #3 dorazili k predajcom značky v Číne. Smart #3 je elektrické SUV-kupé a je to druhé auto od Smartu po #1, ktoré bolo uvedené na trh v júni minulého roka. Smart #3 je založený na platforme Geely’s SEA , jednej z najlepších platforiem pre elektromobily na trhu, ktorú tiež používa Lotus Eletre , Volvo EX90, Zeekr 001 , Radar RD6 , Jidu Robo-1 a Smart #1 .
Smart #3 nie je malé vozidlo; meria 4400 mm na dĺžku,1844 mm na šírku, 1556 mm na výšku s rázvorom 2785 mm. Na porovnanie – Smart #1 je o 130 mm kratší, o 22 mm užší a o 80 mm vyšší ako Smart #3. Zdá sa, že už žiadne malé Smarty neprídu.
Model Smart #3 bude dostupný v dvoch verziách – základný a výkonný model Brabus. Autá, ktoré dorazili k predajcom, boli základným modelom. Ten má jediný zadný motor s výkonom 200 kW a presne rovnakú hnaciu sústavu ako Smart #1.
Brabus je výkonná verzia ponúkajúca pohon všetkých kolies 4WD s dvomi motormi . K základnej verzii pridáva ďalší 115 kW elektromotor na prednej náprave, takže maximálny spoločný výkon oboch elektromotorov je 315 kW a vrchol krútiaceho momentu má hodnotu 543 Nm. Koeficient odporu vzduchu je 0,27 Cd a auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy.
Smart #3 bude mať dojazd v závislosti od verzie pohonu 500 km a 540 km podľa metodiky CLTC. Čínske spoločnosti CALB a Sunwoda dodajú trakčnú batériu typu NMC. Zatiaľ jej kapacita ešte nebola zverejnená, ale vzhľadom na to, že Smart #1 má 66 kWh batériu, ani jeho väčší brat nebude mať asi inú.
Vo vnútri Smart #3 je prístrojový panel a 12,8-palcová obrazovka infotainmentu, priehľadový displej HUD, 13 reproduktorov od Beats Audio a ADAS so vstupmi z 23 senzorov po celom aute. Lidar medzi nich nepatrí.
V Číne bude spustený predaj v 4. štvrťroku 2023 a európsky začiatok predajov je stanovený na 1. štvrťrok 2024. Cena Smart #3 ešte nebola zverejnená, ale očakáva sa okolo 210 000 juanov ( približne 27 639eur podľa aktuálneho kurz NBS).
Zdroj: carnewschina