Smart #5 – elektrické SUV aj pre Európu. Predpredaj začne 20. septembra 2024

Recept na rast a výborné predajné výsledky? Opäť nám to ukazuje koncern Geely. Obrovská ponuka najrôznejších značiek a modelov áut, dáva zákazníkom veľké možnosti výberu presne toho vozidla, ktoré danému zákazníkovi vyhovuje. Značka Zeekr, ktorá bola vytvorená koncernom Geely,  nedávno predstavila novinku, stredne veľké SUV s elegantným dizajnom Zeekr 7X.  Značka Smart, ktorá tiež patrí do portfólia koncernu Geely, ponúkla na rovnakej podvozkovej platforme takmer identický model, ale s úplne iným dizajnom exteriéru a interiéru, zacielený na iný zákaznícky segment. Prémiové elektrické SUV  Smart #5 je tretím modelom značky Smart.

Vozidlo má pomerne hranatý  tvar karosérie auta odvodený od dizajnovému konceptu „Citlivosť a ostrosť“, ktorý umožňuje vozidlu dosiahnuť len priemerný  koeficient odporu vzduchu 0,27 Cd. Ale špičkové aerodynamické hodnoty sa od takéhoto typu vozidiel ani neočakávajú. Smart #5 je pomerne veľké rodinné vozidlo, nakoľko meria 4705 mm na dĺžku, 1920 mm na šírku, 1705 mm na výšku s rázvorom 2900 mm a je len o niečo kratšie ako u nás populárna Škoda Kodiaq. Kolesá auta sú vybavené stredovým krytom, ktoré zostáva počas jazdy v rovnakej polohe. Predné svetlomety typu „Cyber ​​​​Light and Shadow“ skladajú z 328 jednotiek LED, zatiaľ čo zadné svetlá sa skladajú z 252 jednotiek LED.

Doplnkové strešné svietidlo obsahuje 64 LED jednotiek, ktoré dokážu osvetliť priestor pred vozidlom s maximálnou vzdialenosťou osvetlenia 47 m. Pokiaľ ide o bezpečnosť, Smart #5 prichádza s inteligentným systémom riadenia Pilot Assist 3.0.

Na podujatí konanom 7. septembra 2024 Smart potvrdil, že na jeho päťmiestne SUV Smart #5 sa začne predpredaj 20. septembra a ponúkne štyri konfigurácie pohonnej jednotky:

·         Pohon zadnej nápravy (RWD) s elektromotorom 250 kW (335 k), napájaným od lítium-železofosfátovej  batérie, pohotovostná hmotnosť 2250 kg, maximálna rýchlosť 200 km/h

·         Pohon zadnej nápravy (RWD) s elektromotorom 267 kW (358 k), napájaným od ternárnej lítiovej batérie, pohotovostná hmotnosť 2290/2325 kg, maximálna rýchlosť 200 km/h

·         Pohon všetkých kolies (4WD) s dvomi elektromotormi 165 kW (221 k) vpredu a 267 kW vzadu, napájaným od ternárnej lítiovej batérie, pohotovostná hmotnosť 2400 kg, maximálna rýchlosť 200 km/h

·         Pohon všetkých kolies (4WD) s dvomi elektromotormi 165 kW vpredu a 310 kW vzadu (416 k), napájaným od ternárnej lítiovej batérie, pohotovostná hmotnosť 2450 kg, maximálna rýchlosť 210 km/h

Oficiálne kapacity batérii zatiaľ neboli zverejnené, ohlásená je len maximálna kapacita 100 kWh. V závislosti od konfigurácií sa očakáva cestovný dojazd 570 km, 660 km, 670 km, 720 km a 740 km (podľa testovacej metodiky CLTC).

800 V vysokonapäťová platforma auta a technológia rýchleho nabíjania 4C dokážu podľa značky doplniť energiu pre batériu z 10 % na 80 % iba za 15 minút nabíjania na výkonnej DC nabíjacej stanici. Vozidlo jeho majiteľovi ponúka osem jazdných režimov vrátane Eco, Comfort, Sport a piatich terénnych jazdných režimov: piesok, sneh, blato, kameň a adaptívny. Maximálna hĺbka brodenia je 500 mm.

Vnútro vozidla  obsahuje 25,6-palcový pokročilý projekčný displej s doplnkovou realitou AR HUD, 10,3-palcový LCD prístrojový panel, zdvojenú obrazovku s centrálnym ovládaním multimediálneho systému a dvomi 13-palcovými OLED 2,5K displejmi, hlasového pomocníka na ovládanie funkcii auta s umelou inteligenciou,  volant s plochým dnom a vstavaný systém smart OS 2.0 do auta.

Typ sedadla vodiča a spolujazdca umožňuje nastaviť  tzv. beztiažový stav a je dodávaný s 8-bodovou masážou a opierkou nôh. Okrem toho je v celom interiéri 34 úložných priestorov vrátane háčikov na kabáty, držiakov na poháre a vreciek na mapy. Predný kufor má úložný objem 72 litrov, kam sa zmestí 20-palcový kufor, zatiaľ čo zadný kufor má objem 630 litrov, vrátane 110 l skrytého úložného priestoru. Pri zložených zadných sedadlách sa priestor na batožinu zväčší až na 1530 litrov.

Smart #5 bude tiež prvým modelom značky, ktorý bude vybavený audio systémom Sennheiser, ktorý obsahuje 20 reproduktorov a prenosný HiFi reproduktor s objemom 3,2 l a lítiovou batériou s výkonom 0,042 kW.

Zdroj videa: CarForLife

Zdroj: carnewschina,