Toyota predstavila na autosalóne v Pekingu 2024 dva nové elektromobily
Japonská automobilka Toyota na nedávno otvorenom autosalóne v Pekingu predstavila dva nové pripravované elektromobily. BZ3C a bZ3X by sa mali začať predávať v priebehu budúceho roka.
Mnohým názov bZ3 znie povedome a majú pravdu. BZ3 začal život ako sedan s pohonným ústrojenstvom vyvinutým spoločne medzi BYD a Toyotou. Zdá sa, že tento názov teraz dostal nový rad, všetky so spoločne vyvinutými pohonnými jednotkami.
Model bZ3C je sériová verzia konceptu bZ Sport Crossover predstavenom na minuloročnom autosalóne v Šanghaji. Našťastie sa na aute pomerne málo zmenilo okrem toho, že bočné kamery konceptu boli vymenené za konvenčnejšie zrkadlá a nasávací otvor vzduchu vpredu má oveľa menej ostrý uhol. Predná strana má prepojené združené svetlá v tvare písmena C a dizajn nárazníka je veľmi podobný novej Toyote Prius.
Karoséria je typu fastback- crossover . Auto má prvky charakteristické pre moderné elektromobily ako Lidar a skryté kľučky dverí. Kolesá s nízkym odporom a hladká línia strechy plynulo sa zvažujúcej ku zadným dverám dodávajú dynamický vzhľad. Vzadu je dosť výrazný spojler a brzdové svetlá prechádzajú cez celé dvere batožinového priestoru.
Vnútri vystaveného auta je interiér v červenej farbe. K dispozícii je plávajúca stredová konzola a obrazovka multimediálneho systému. Prístrojová doska je posadená veľmi hlboko na palubnej doske smerom k čelnému sklu. Model BZ3C bude vyrábať v Číne spoločný podnik FAW-Toyota a pravdepodobne sa začne predávať v druhej polovici roka 2024.
Na druhej strane, spoločný podnik čínskeho výrobcu GAC a japonskej Toyoty s názvom GAC- Toyota bude vyrábať model bZ3X, ktorý menej zjavne vychádza z minuloročného konceptu bZ FlexSpace. Dizajn sa zdá byť rezervovanejší ako bZ3C a má svetlá rozdelené medzi to, čo sa zdá byť bežiacimi svetlami cez predné a nižšie namontované svetlomety. Auto má tiež Lidar namontovaný v hornej časti čelného skla.
Rovnako ako jeho súrodenec, aj bZ3X má dvojfarebný dizajn karosérie so zatemnenými prvkami nad spodnou líniou okien.
Vo vnútri auta je plávajúca stredová obrazovka a malý prístrojový displej. Celkový vzhľad je tlmenejší ako u bZ3C, aj keď to môže rovnako znamenať, že je bližšie k výrobe. Oficiálne fotografie auta ukazujú veľkú panoramatickú strechu.
Toyota neposkytla žiadne informácie o pohonnom ústrojenstve. Dá sa však predpokladať, že elektromotory auta napájajú Blade batérie od dcérskej spoločnosti BYD FinDreams. Toyota síce s elektromobilitou mešká, ale predstavené modely sú pre automobilku veľkým krokom vpred a zjavne automobilka nechce stratiť kontakt s poprednými svetovými výrobcami elektromobilov.
Zdroj: carnewschina