V Číne sa začal predaj batériového cross- kupé Aiways U6

Spoločnosť Aiways vznikla v Šanghaji v roku 2017. Tvorcovia start-upu sú ex-vedúci oddelenia predaja automobilov Volvo v Číne, pán  Fu Qian a bývalý finančný riaditeľ SAIC Motor, pán  Gu Feng. Prvé autá výrobcu vstúpili na čínsky trh v decembri 2019 a už v roku 2020 sa objavili v Európe.

Bývalý kreatívny riaditeľ ateliéru Pininfarina pán Ken Okuyama vytvoril veľmi atraktívny vzhľad auta. Elektrické auto Aiways U6 dostalo nezvyčajný profil s farebným zadným stĺpikom, ktorý odráža agresívnu prednú časť auta. Pozornosť si zaslúži aj  optika originálnej formy, začlenená do bočných štrbín prívodu vzduchu.

Nové elektrické kupé Aiways U6, ktoré na jar roku 2020 bolo ešte konceptom U6 Ion, sa v Číne začalo vyrábať v pred sériovej produkcii koncom mája 2021. Aj keď doposiaľ vyrobené autá ešte iba podstupujú náročné skúšky, predpredaj druhého modelu značky (prvým sa stal Aiways U5) začal koncom septembra 2021 a zákazníci si môžu auto rezervovať prostredníctvom nevratnej zálohovej platby 66, alebo 6000 Yuanov (10, alebo 930 USD). Koncová cena na sériové autá ešte nie je známa.

Aiways U6 je už na výrobnej linke

Pre elektrické kupé U6 výrobca uvádza koeficient aerodynamického odporu Cx – 0,26, autopilot  AI-Pilot 3.0 podporovaný 23 snímačmi ( s dosahom až 170 m pred vozidlo), presklenú panoramatickú strechu s plochou 2,1 m², nemecký audio systém Magnat s 15 reproduktormi.

Technicky sú modely U5U6 naozaj rovnaké, ale pre model U6 bol pozmenený dizajn a bol vyvinutý vlastný interiér. Celé osvetlenie je tu úplne nové, na karosérii sa nachádza rad aerodynamických vylepšení .

Technické charakteristiky

Rozmery karosérie U6 sú veľmi podobné modelu U5: dĺžka 4680 mm × šírka 1865 mm × výška 1700 mm, rázvor osí kolies – 2800 mm.

Aiway U6 je navrhnuté len s pohonom predných kolies od elektrického motora s výkonom 150kW (190 koní) a krútiacim momentom 315 Nm.  V automobilke pritom nevylučujú pre model ani  pohon všetkých kolies. Zrýchlenie z 0 do 100 km / h zvládne za 7,6 sekundy. Na výber budú trakčné batérie s kapacitou 53 kWh, alebo 63 kWh, cestovný dojazd podľa cyklu NEDC je asi 400 alebo 500 km. Následne sa očakáva tretia možnosť s dojazdom 650 km.

Interiér a výbava

Koncepcia predného panelu je úplne prepracovaná. Ak má Aiways U5 tri stredne veľké obrazovky, potom model U6 má len dva displeje, pričom prístrojová doska je tu veľmi skromná – zobrazuje len pre najzákladnejšie informácie.

A na palubnej doske nad stredovou konzolou je veľký tablet s uhlopriečkou 14,6 palca. Volant je teraz dvojramenný, za prepínanie jazdných režimov nie je zodpovedný žiadny rotačný volič, ale veľká rukoväť ako z prúdového lietadla. Senzorické tlačidlá ovládania klimatizácie sa nachádzajú … na centrálnom tuneli.

Zdroj: tarantas