Volkswagen e-Tharu- prečo nie u nás, ale v Číne?
VW e-Tharu je názorný príklad toho ako spraviť z výbehového modelu pomerne zaujímavé auto. Spoločný podnik SAIC Volkswagen uviedol na čínsky trh batériovú verziu benzínového kompaktu Tharu s názvom e-Tharu. Aj keď kalkulácia na imidž západného auta je tu celkom zrejmá a na číňanov zrejme funguje , takáto modifikácia bestseleru od VW by bola celkom zaujímavá aj pre náš trh. Zvlášť, keď sa pozrieme na jeho cenovku a dáme to na misku váh s elektrickými modelmi od VW, ktoré produkuje závod pri Bratislave.
Technické charakteristiky
Rozmery elektromobilu a jeho benzínového náprotivku sú rovnaké: 4453 × 1841 × 1632 mm, vzdialenosť medzi nápravami je 2680 mm. Rozmerovo je tento model takmer identický s u nás veľmi obľúbeným VW Tiguan.
S výkonom elektromotora 100 kW (136 k, 290 Nm) SUV zrýchli na 50 km / h za 3,7 s. Maximálna rýchlosť, je obmedzená elektronickým systémom na úrovni 150 km / h. Batéria s kapacitou 44,1 kWh sľubuje dojazd 315 km (NEDC). Ak ale dodržiavate konštantný mestský rýchlostný limit na úrovni nepresahujúcej 60 km / h, potom sa počet kilometrov zvýši o ďalších sto kilometrov. To umožňuje motoristom celkom pohodlne sa pohybovať nielen po meste, ale aj kúsok za ním. Spotreba energie – 14,5 kW h / 100 km nie je síce oslnivo nízka, ale je v norme. „Rýchly“ DC dobíjací terminál nabije e-Tharu z nuly na 80% za 52 minút. Dobitie z 30% na 80% trvá 25 minút.
Interiér
Keďže interiér je absolútne na nerozoznanie od benzínového SUV, predný panel a prahy nesú nápis e-Tharu. Aj keď nie je k dispozícii digitálna prístrojová doska, ale iba jej analógový variant , v strede palubnej dosky je zabudovaná osempalcová dotyková obrazovka. Štartovacie tlačidlo je skryté na konzole vedľa páky.
Cena
Cena nového automobilu, je 194 800 juanov ( asi 25.000,- Eur).
Aj keď e-Tharu vyzerá iba ako formalita určená na pritiahnutie pozornosti, ide o celkom zdarilý počin. Je pritom zrejmé, že moderné elektromobily koncernu predstavuje modelový rad ID. Príťažlivý a technologicky prepracovaný elektrický crossover koncernu VW s označením ID.4 prešiel do iného spoločného podniku (FAW-Volkswagen), zatiaľ čo koncern SAIC sa musí dostať na „zelenú“ linku vo svete prísnych ekologických noriem pomocou staršieho, ale stále žiadaného predstaviteľa predchádzajúcej generácie elektrifikovaných vozidiel VW. Len pre zaujímavosť, benzínové Tharu s turbodúchadlom 1.4 TSI (150 k, 250 Nm) a prevodovkou DSG začína c Číne od 165 800 juanov (21.285,- Eur). V Amerike má model svoje dvojča pod názvom Taos.
Zdroj:
drive