Volkswagen ID.UNYX- elektrické SUV vstupuje na čínsky trh od 26 514 eur

17. júla 2024 bolo v Číne oficiálne uvedené na trh čisto elektrické SUV kupé od Volkswagenu s názvom ID.UNYX s cenovým rozpätím 209 900 – 249 900 juanov (26 514 31 567 eur), vyrábané spoločnosťou Volkswagen Anhui. ID.UNYX podľa značky symbolizuje „Make Every Moment Gold“. Do roku 2027 plánuje Volkswagen uviesť na trh päť inteligentných čisto elektrických vozidiel v rámci série. Výrobu zabezpečuje Volkswagen Anhui , založený v roku 2017 a je tretím spoločným podnikom Volkswagenu v Číne.

Predtým známy ako JAC Volkswagen, Volkswagen aj JAC mali na začiatku každý 50% akcií. V máji 2020 Volkswagen China získal 50 % akcií JAC Holdings, najväčšieho akcionára JAC Motors, a zvýšil svoj podiel v JAC Volkswagen na 75 %. Koncom roka 2023 Volkswagen Anhui oficiálne uviedol do výroby Cupra Tavascan na export na európsky trh.

Volkswagen ID.UNYX obsahuje rôzne zlaté prvky vrátane zlatého loga Volkswagen, ktoré sa dá rozsvietiť vpredu aj vzadu. Vpredu má Volkswagen ID.UNYX priebežný svetelný pás spájajúci LED svetlomety na oboch stranách. Prvky nasávania vzduchu sú prítomné aj na oboch stranách predného nárazníka. Okrem toho je A aj B stĺpik začiernený, aby vytvoril vizuálny efekt plávajúcej strechy. Predná strana má uzavretý dizajn spojený s IQ Svetlometmi Light Matrix, ktoré sú zložené z 13 LED zdrojov diaľkového svetla nezávisle ovládaných. Nabíjací port sa nachádza na pravej zadnej strane auta.

Auto je postavené na platforme MEB od Volkswagenu, umiestnené ako kompaktné SUV: veľkosť auta je 4663 mm na dĺžku, 1860 mm na šírku, 1610 mm na výšku s rázvorom 2766 mm a má päťmiestne usporiadanie. Pohotovostná hmotnosť vozidla je 2166, alebo 2266 kg. K dispozícii je päť vonkajších farieb: Sunrise Gold, Awaking Grey, Dreamy White, Shadow Black a Moonlight Silver.

Podľa deklarovaných informácií čínskeho MIIT ponúka Volkswagen ID.UNYX dve možnosti pohonu: jednomotorový pohon zadných kolies a dvojmotorový pohon všetkých štyroch kolies.

  • Jednomotorový pohon zadných kolies (RWD): elektromotor s výkonom 170 kW (228 k).
  • Dvojmotorový pohon všetkých štyroch kolies (4WD): 170 kW zadný elektromotor + 80 kW (107 k) predný elektromotor, kombinovaný systémový výkon 250 kW (335 k)

Obidva varianty používajú 82,4 kWh ternárne lítiové batérie od CATL. V závislosti od pohonného ústrojenstva je cestovný dojazd 621 km a 565 km.

Operačný systém vozidla je navyše podporovaný OS ID.S 5.0. Štandardne sa dodáva aj s bezpečnostnými prvkami Volkswagen IQ Drive, ktoré podporujú asistenta zmeny jazdného pruhu, adaptívny tempomat a asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Autonómne parkovanie podporuje inteligentný parkovací asistent, diaľkový parkovací asistent a samoučiaci sa parkovací asistent (autonómne parkovanie na spoločnom parkovacom mieste).

Vnútri je vozidlo vybavené 5,3-palcovým LCD prístrojovým panelom, 15-palcovou 2K plávajúcou centrálnou ovládacou obrazovkou multimediálneho systému, projekčným displejom s pokročilou umelou realitou AR-HUD a volantom s plochým dnom. Zlaté je aj logo na volante. Výstup klimatizácie sa nachádza pod centrálnou riadiacou obrazovkou. Medzi ďalšie prvky interiéru patria dvojité držiaky na poháre a panely bezdrôtového nabíjania smartfónov na stredovej konzole, asistent AI, deväť airbagov a elektricky nastaviteľné sedadlá v 12 smeroch. Podporované sú Apple CarPlay, Baidu CarLife a Huawei HiCar. Zadné sedadlá strednej a vyššej triedy sú zároveň vybavené sklopnými lakťovými opierkami.

Zdroj: carnewschina