Volkswagen predstavil nové elektrické cross-kupé ID.5

Volkswagen to zrejme s útokom na pozície TESLY myslí vážne a naďalej rozširuje modelový rad svojich plne elektrických modelov. Nový  model s označením ID.5 bol predstavený verejnosti pred pár hodinami. Model bude ponúkaný v dvoch verziách – štandardnej a silnejšej GTX – s tromi stupňami výbavy a tromi výkonovými verziami elektrických motorov. Obe verzie nového modelu majú rovnaký rázvor a celkovú dĺžku, aj keď ID.5 má strechu podobnú kupé, ktorá ju odlišuje od tradičnejšieho ID.4.

Porovnanie ID.4 (vľavo) a ID.5 (sprava)

Nová ID.5 sa líši od modelu ID.4 vlastne len tvarom strechy a zadnej časti karosérie. Cross-kupé je asi o 2-3 cm dlhšie ako ID.4: dĺžka – 4600 mm, šírka  1850 mm a výška – 1610 mm. Rázvor osí náprav je 2770mm. Zadný stierač nie je v ponuke, zadné sklo  od znečistenia chráni štandardný spojler. Zjednodušený tvar karosérie umožnil znížiť koeficient aerodynamického odporu Cd z 0,28 do 0,26 na ID.5.

Naklonená strecha ID.5 naproti tomu mierne znižuje možný objem prepravovaného  nákladu, keďže štandardne ponúka 549 litrov a so zloženými zadnými sedadlami  1561 litrov. Tieto čísla sú podobné ako  v ID.4 543 a 1575 litrov.

Na rozdiel od ID.4, nová ID.5 prichádza s jedinou batériou o kapacite 77 kWh. Pripojuje sa k jednému z troch výkonových stupňov elektrických motorov, v závislosti od konfigurácie – ID.5 Pro, ID.5 Pro Performance , alebo ID.5 GTX. VW oznámila, že  verzia ID.5 Pro Performance  poskytne dojazd až 520 kilometrov podľa skúšobného cyklu WLTP prijatého v Európe. Pre ID.5 GTX je táto hodnota  o niečo nižšia – 480 km, ale i tak je veľmi dobre použiteľná. Batérie ID.5 môžu byť dobíjané zo staníc s výkonom až 135 kW.

Verzie Pro a PRO Performance majú elektrické motory inštalované vzadu (RWD). Motor ID.5 Pro vyvinie výkon 128 kW (171 koní), krútiaci moment 310 Nm a môže zrýchliť z pokoja do 100 km / h za 10,4 sekundy. U verzie ID.5 Pro Performance elektromotor na zadnej osi vyvíja výkon 150 kW (201 koní) pri rovnakom krútiacom momente 310 Nm a môže zrýchliť na  prvých 100 km/h na 8,4 sekundy. Obe verzie modelu majú maximálnu rýchlosť 160 km / h.

  Najvýkonnejšia verzia ID.5 GTX dostane dvojmotorovú konfiguráciu pohonu všetkých kolies, ktorá vyvíja 220 kW (295 koní) 470 Nm a je schopná šprintu na 100 km / h za 6,3 sekundy s maximálnou rýchlosťou 180 km / h.

Vnútri vyzerá ID.5 takmer identicky ako ID.4, s rovnakou obrazovkou informačného systému a digitálnej prístrojovej dosky. Na sedadlách modelov GTX sú perforované chrbtové ​​opierky, ktoré im dávajú športový štýl.

interiér VW ID.5

VW neposkytol zatiaľ žiadne informácie o cenách a tieto údaje by mali byť zverejnené bližšie k začiatku predaja modelu na jar 2022.

Zdroj: VW.sk

Zdroj: carsweek