Voyah Free v obnovenej EREV verzii s dojazdom 1 221 km

Voyah Free je luxusné SUV vyrobené spoločnosťou Dongfeng pod značkou Voyah. Vozidlo sa predáva už aj na Slovensku. Prvé testovania tohto vozidla v jeho čisto elektrickej verzii, vyvolali veľmi pozitívne reakcie u mnohých motoristických novinárov. Jeho verzia s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) môže byť pre mnohých zákazníkov tým najvhodnejším vozidlom na cestovanie aj  na dlhé vzdialenosti pri zachovaní výhod dynamiky elektrického pohonu. 

pôvodný vzhľad Voyah Free

Voyah naozaj tvrdo tlačí na zvýšenie predaja na domácom trhu, pretože značke sa v júli tohto roku podarilo predať len 575 kusov tohto vozidla. Hlavným dôvodom nízkeho predaja je objavenie sa množstva konkurentov. To je asi hlavný dôvod, prečo Voyah znížil cenu svojho prvého vozidla a obnovil jeho vzhľad.

Ako môžeme vidieť na obrázkoch, nový Voyah Free prešiel faceliftom. Vďaka tomu má jeho predná časť agresívnejší nárazník s veľkými otvormi na prívod vzduchu a športový predný spojler. Navyše, jeho svetlomety sú teraz spojené s LED jednotkou, ktorá prechádza cez celú mriežku chladiča. Keď už hovoríme o mriežke chladiča, bola tiež prepracovaná. Zmenšil sa a stratil všetko chrómovanie. Nový Voyah Free má tiež celočierne päťlúčové ráfiky.

Zo zadnej strany bol Voyah Free tiež mierne prepracovaný. Jeho zadná časť dostala športovejší strešný spojler a nárazník. Čo sa týka jednotiek zadných svetiel a ďalších detailov, tie zostali nedotknuté. Z boku vyzerá Voyah Free rovnako ako doterajšia verzia.  Voyah Free je pomerne veľké 5-miestne SUV s rozmermi :4905/1950/1645 mm a rázvorom 2960 mm.

Obnovený Voyah Free je zatiaľ dostupný iba vo verzii EREV, ktorá má na palube 1,5-litrový preplňovaný spaľovací motor s výkonom 150 k. ktorý ale neprenáša krútiaci moment na kolesá. Namiesto toho funguje ako generátor, nabíja batériu alebo prenáša elektrickú energiu priamo do elektromotorov. Pohon Voyah Free zabezpečujú 2  elektromotory. Prvý v zadnej náprave má výkon 272 koní a krútiaci moment 410 Nm. Druhý elektromotor  je na prednej náprave a má výkon 218 koní a 310 Nm. Celkový výkon obnoveného Voyah Free dosahuje 480 koní a 720 Nm. Jeho čas zrýchlenia z nuly na 100 km/h dosahuje 4,8 sekundy a  najvyššia rýchlosť je obmedzená na 200 km/h.

Batéria obnoveného Voyah Free je trojprvková typu NMC od CATL. Jej kapacita dosahuje 39,2 kWh. Vďaka tomu je Voyah Free schopný prejsť až 210 km na jedno nabitie bez zapnutia spaľovacieho motora. Zmiešaný dojazd vozidla dosahuje 1 221 km (podľa metodiky CLTC) a to vďaka 56-litrovej palivovej nádrži. Je to obrovský nárast oproti predchádzajúcej verzii, ktorá ale tiež bola schopná prejsť až 960 km.

Ďalšou výhodou obnoveného Voyah Free oproti konkurencii je vzduchové odpruženie, ktoré dokáže zdvihnúť vozidlo až o 100 mm. Dá sa kúpiť aj s voliteľným balíkom Apollo Highway Driving Pro, ktorý zahŕňa navigáciu s autopilotom (NOA), adaptívny tempomat, pamäť na autonómne parkovanie, atď. Uvedený balík stojí 25 000 juanov (3 173 eur). Prví zákazníci Voyah Free si ho však môžu kúpiť za 10 000 juanov (1 269 eur).

Čo sa týka interiéru, ten dostal prepracovaný stredový tunel. Verzia modelového roku 2024 má oveľa čistejší vzhľad s dvoma bezdrôtovými nabíjacími podložkami, dvojicou držiakov na poháre a malým radom fyzických tlačidiel. Volič prevodovky sa presunul zo stredového tunela na stĺpik riadenia. Volant  zostal rovnaký, s tromi lúčmi a tvaru D. Pred prednými pasažiermi je obrovský vysúvací displej s tromi 12,3-palcovými monitormi. A je tu ešte jeden dotykový displej pre pasažierov v druhom rade.

Obnovevý Voyah Free je dostupný v jedinej úrovni výbavy, ktorá stojí 266 900 juanov (33 878 eur).  A to je obrovský rozdiel oproti predchádzajúcej verzii s rovnakou hnacou sústavou, ktorá začínala na 333 600 juanov (42 344 eur). Pre nás na Slovensku je potešujúce, že obnovená verzia Voyah Free môže prísť aj na európsky a teda aj slovenský trh. A je sa na čo tešiť, zvlášť ak sa nižšia cenovka premietne aj do jeho predajných cien na Slovensku.

cestou-necestou, púšťou i pralesom, hlavne nech príde aj na Slovensko

zdroj: carnewschina