Voyah Zhuiguang -luxusný sedan koncernu Dongfeng debutoval v Číne
Voyah je prémiová značka pre elektrifikované vozidlá spadajúca pod spoločnosť Dongfeng Motor Corporation . Jej vozidlá majú zvyčajne dva typy hnacieho ústrojenstva: čisto elektrický (EV) a elektrický s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). V súčasnosti modelový rad Voyah pozostáva z dvoch vozidiel: Voyah Free SUV a Voyah Dreamer MPV . Čoskoro sa elektrický sedan Voyah Zhuiguang stane tretím.
Nový elektrický sedan stojí na novej platforme s dlhým názvom ‘ESSA+SOA‘. Skratka ‘ESSA‘ znamená Electric, Smart, Secure and Architecture. Podľa Voyah platforma dostane vysoko účinný elektrický pohon a podporuje plne elektrické, hybridné a vodíkové pohonné jednotky. Navyše, batéria platformy ESSA sa dokáže nabiť na 230 km jazdy len za 10 minút. Pokiaľ ide o skratku SOA, znamená to architektúru orientovanú na služby. Ide o elektrickú architektúru s vysokým výpočtovým výkonom.
Nový elektrický sedan Voyah Zhuiguang má systém nezávislého zavesenia oboch náprav. Vpredu je dvojpákové zavesenie, vzadu viacprvkové. Nastaviteľné vzduchové pružiny a adaptívne tlmiče zabezpečia vozidlu vysoký komfort jazdy vo všetkých situáciách.
Voyah Zhuiguang je veľké a dobre vybavené auto. Model Zhuiguang je 5088 mm dlhý, 1970 mm široký a 1505 mm vysoký. Sedan má rázvor 3000 mm a základné 20-palcové kolesá. Vzadu je nainštalovaný výsuvný spojler, ktorý pri vysokej rýchlosti dokáže vytvoriť prítlak ekvivalentný 40 kg. Koeficient odporu vzduchu Cx 0,225 nie je rekordný, ale i tak je vynikajúci.
Elektrický sedan Voyah Zhuiguang má pohon oboch náprav AWD zabezpečený dvomi elektromotormi, pričom predný motor produkuje maximálny výkon 160 kW a zadný motor produkuje maximálne 215 kW. Pohonné ústrojenstvo poskytuje sumárny maximálny výkon 375 kW a maximálny krútiaci moment 730 Nm. S ním dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.
Voyah Zhuiguang dostal na výber dve možnosti trakčnej batérie. Štandardná 82,1 kWh batéria by mala stačiť na 580 km jazdy podľa cyklu CLTC, zatiaľ čo verzia Long Range má 108,7 kWh batériu a deklarovaný dojazd 730 km. V každom prípade Zhuiguang podporuje nabíjanie z „rýchlych“ DC terminálov: za desať minút sa môže elektrický sedan nabiť na 230 km jazdy. Maximálna rýchlosť je 210 km/h pre základnú verziu a 205 km/h pre verziu s predĺženým dojazdom. Voyah Zhuiguang je vybavený aj autopilotom druhej úrovne, ktorý má vo výzbroji 12 kamier, 12 ultrazvukových radarov, päť milimetrových radarov a dve jednotky GPS.
Dizajn interiéru sedanu je podobný ako pri iných modeloch Voyah, aj keď predný panel nemá zdvíhací mechanizmus spoločného displeja.
Voyah Zhuiguang má tri obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca, namiesto stredovej konzoly je nainštalovaná ďalšia dotyková obrazovka a pred vodičom je projekčný displej. Zadní pasažieri majú k dispozícii aj sedempalcový dotykový displej ukrytý v stredovej lakťovej opierke.
Elektrický sedan nemá žiadne hardvérové tlačidlá: bloky na volante a dokonca aj tlačidlá ovládania elektricky ovládaných okien na dverách sú vybavené dotykovými senzormi. Voyah Zhuiguang však dostal pokročilé hlasové ovládanie funkcii vozidla, ktoré funguje v celej kabíne: elektronika napríklad sama rozpozná, pre ktorú zo štyroch zón ovládania klimatizácie bol zadaný hlasový príkaz.
Formálne je interiér päťmiestny, no iba štyri hlavné sedadlá sú vybavené vyhrievaním, ventiláciou a vibračnou masážou.
Voyah Zhuiguang má dvojdielnu panoramatickú strechu už v základe.
V Číne sa predaj elektrických sedanov Voyah Zhuiguang začne do konca zimy. Ceny začínajú na približne 46 000 USD (eur) a verzia Long Range je dostupná za 62 000 USD (eur). Poskytuje sa však aj iná schéma vlastníctva: môžete si kúpiť auto bez batérie, v takom prípade bude sedan stáť 28 tisíc a 36 tisíc USD (eur). Trakčná batéria sa prenajíma za 241 USD/mesiac za základnú batériu a 323 USD/mesiac za výkonnejšiu batériu.
Zdroj: carnewschina