VW ID.7 za polovicu. To nie je vianočná akcia, ale realita v Číne
V Číne začali prijímať predobjednávky na najnovší elektrický sedan Volkswagen ID. 7 Vizzion. Spoločnosť nazýva sedan „globálnou elektrickou vlajkovou loďou“ a veľkosťou je dokonca o niečo väčší ako Volkswagen Passat. V Číne si za auto pýtajú 30 439 eur, pričom v ich domovine, v Nemecku sú ceny na auto od 56 900 eur! Elektrické vozidlá nemeckej značky vyrábajú v Číne spoločnosti FAW-VW a SAIC-VW, čo sú spoločné podniky Volkswagenu a dvoch miestnych čínskych výrobcov. Vyrábajú autá VW s jemnými štýlovými rozdielmi.
Pre ilustráciu toho, ako je našim motoristom “dobre”, poslúži základná slovenská cena Volkswagenu ID.7 Pro s výkonom 286 koní a využiteľnou kapacitou batérie 77 kWh vo výške 54 990 eur, pričom v susednej Českej Republike je základný model s o niečo lepšou výbavou ešte o 10 000 eur drahší. V porovnaní s týmto pôsobí informácia, že 22. novembra 2023 spoločný čínsko -nemecký podnik FAW – Volkswagen oficiálne spustil v Číne predpredaj modelu ID.7 Vizzion za oficiálnu orientačnú cenu 237 700 juanov (približne 30 439 eur), ako “z ríše snov”.
Dizajnový jazyk modelu ID.7 Vizzion je v súlade s rodinou VW ID, predstavuje karosériu hatchback a má integrovaný dizajn skrytých kľučiek dverí po stranách. Rozmery auta sú: 4956 mm na dĺžku, 1862 mm na šírku a 1537 mm na výšku, s rázvorom 2965 mm. Presklená strecha modelu ID.7 Vizzion umocňuje zážitok z jazdy pomocou technológie SkyView navrhnutou tak, aby blokovala 99 % ultrafialových lúčov a viac ako 83 % tepelného žiarenia.
VW ID.7 Vizzion má pod kapotou batériu typu NMC s kapacitou 84,8 kWh. Model ponúka buď jednomotorový pohon zadných kolies (RWD) alebo dvojmotorový pohon všetkých štyroch kolies (4WD). Model s pohonom dvoch zadných kolies dosahuje dojazd 642 km podľa metodikyCLTC, zatiaľ čo variant s pohonom všetkých štyroch kolies poskytuje dojazd 570 km. Počiatočná verzia dostupná na predpredaj je jednomotorový pohon zadných kolies, ktorý ponúka špičkový výkon elektromotora 150 kW a maximálny krútiaci moment 310 Nm.
Interiér ID.7 Vizzion sa môže pochváliť 15-palcovou 2K plávajúcou obrazovkou a projekčnou obrazovkou AR HUD. Vozidlo pracuje s operačným systémom novej generácie ID OS 2.0 doplneným o hlasovú technológiu iFlytek pre lepší užívateľský zážitok. Medzi jeho funkcie patrí skrytá klimatizácia Air, schopná prispôsobiť smer vetra a objem vzduchu na základe zmien svetla. ID.7 Vizzion má tiež audio systém Harman Kardon so 16-kanálovými reproduktormi.
ID.7 Vizzion navyše integruje systém asistovaného riadenia 3.0. Tento systém predstavuje interaktívnu asistenčnú funkciu pri zmene jazdného pruhu a podporuje parkovanie IPA + TPA.
V súčasnosti majú čisté elektrické vozidlá Volkswagenu v Číne trhový podiel približne 4 %, čo je oveľa menej ako u veľkých konkurentov, akými sú BYD a Tesla. Niet sa čomu diviť, veď na porovnanie, počiatočná cena Tesly Model Y v Číne je 266 400 juanov (34 114 eur). Počiatočná cena BMW iX3 je po 39 % zľave približne 285 000 juanov (36 496 eur), pričom stredne veľké SUV BYD Tang EV sa predáva za 249 800 juanov (31 989 eur).
Ak by sa predávala VW ID.7 u nás za čínske ceny, nemuseli by byť predaje elektrických áut na zúfalých 2,4% z celkových predajov. Inak povedané, európania môžu čínskym motoristom ich ceny vyspelých elektromobilov iba závidieť. Nuž, ako zaznelo v jednom známom filme: “súdruhovia z NDR niekde spravili chybu”!
Zdroj: carnewschina