Weltmeister EX5 – stav batérie po 200 000 km za 1,5 roka

Nestačí len mať batériové bunky a „skrútiť ich“ spolu, ako sa môže zdať mnohým obyčajným ľuďom z povrchného pohľadu.

V skutočnosti je trakčná  batéria akéhokoľvek moderného elektrického vozidla technicky sofistikované zariadenie, ktoré obsahuje aj  iné zariadenia na udržanie prevádzkyschopnosti tohto dôležitého prvku elektromobilu.

To si vyžaduje použitie presného systému riadenia hlavných parametrov (BMS) v reálnom čase, pretože od toho v konečnom dôsledku závisí  prevádzková bezpečnosť, spoľahlivosť a životnosť akumulátora energie.

Znova to pripomenul čínsky výrobca elektrických vozidiel WM Motor, ktorý sériovo vyrába elektromobily pod značkou Weltmeister EX5. Tieto autá sú v Číne prijímané ako lacnejšia alternatíva k prémiovým značkám, avšak s preverenou vysokou kvalitou ich produkcie.

Pracovisko na vykonávanie inštrumentálnych meraní a skúšok v továrni

O to významnejší je obsah oficiálneho oznámenia spoločnosti WM Motor, ktorá zverejnila výsledky diagnostiky stavu uzlov jedného z vyrobených exemplárov  modelu Weltmeister EX5, ktorého majiteľ najazdil  200 000 kilometrov za rok a pol použitia.

Weltmeister EX5

Plánovaná údržba ukázala, že skutočný pokles kapacity lítium-iónovej batérie pozostávajúcej zo zdrojov energie typu  NCM 811, predstavoval menej ako tri percentá, hoci vodič intenzívne využíval toto vozidlo a pravidelne ho nabíjal na výkonných „elektrických DC dobíjacích staniciach“, ktoré  generovali prúdy rádovo 100 – 150 Ampérov.

Celkovo sa vykonalo viac ako jeden a pol tisíc nabíjacích cyklov, čo ani zďaleka nie je nad limit stanovený výrobcom batérii a navyše v tomto konkrétnom modeli elektromobilu je pohonná jednotka chránená doživotnou zárukou.

Žiaľ, agentúra nepriniesla meno tohto neznámeho čínskeho hrdinu. Veď najazdiť počas 1 a pol roka, v sviatok-piatok, v letnej horúčave, či pod  monzúnovým dažďom denne 365 kilometrov, to je hodné sochy na námestí Nebeského pokoja. Ale nevadí!

My máme svojich hrdinov a lepších! U nás 200 tisíc kilometrov robia babky iba za jeden rok! A nie na nejakých elektrických skoro autonómnych autách, kde si počas jazdy aj pospať možno, ale na starej dobrej Škode Fábii, kde keď raz zaspíš, tak navždy!

Kto neverí, nech si to prečíta v našom najserióznejšom denníku, tu:

„Podľa knihy jázd, ktorú kontrolóri dostali, mala Mária Matovičová najazdiť na vozidle za jeden kalendárny rok 223 043 kilometrov. Ak by spolu so svojím synom na Fabii jazdili každý deň, vrátane víkendov, znamenalo by to, že podľa našich prepočtov museli prejsť denne viac ako 600 kilometrov a stráviť v aute denne minimálne šesť až sedem hodín“. (viz. denník  +1 deň 20.04.2017)

Kam sa hrabete na naše babky, statoční čínski bojovníci!

Chvíľu ma prenasledovala myšlienka, či neposlať toto odhalenie na čínsku ambasádu, nech sa poučia. Ale potom sa znenazdania vynorila Stopka! To ma  moje svedomie začalo hrýzť! Veď,  čo keď sa tí čínski hrdinovia o tom dozvedia a v zúfalstve zo svojej neschopnosti si začnú udierať hlavu o múr, upadnú do ťažkej depresie a … krajina upadne do chaosu, nebude nám mať kto vyrábať rúry na teplé rožky a…svet sa zrúti do ďalšej hospodárskej recesie. Nie! Nie! Ďalšiu recesiu nie, už aj tak jej máme okolo seba dosť!!!

Zdroj:
yandex