WM Motors otvoril už 2 závody na výrobu EV
Spoločnosť WM Motor bola založená v roku 2015 Freemanom Shenom, ktorý predtým pracoval v spoločnosti Geely a zároveň pôsobil ako predseda predstavenstva spoločnosti Volvo Cars. S najväčšou pravdepodobnosťou, o niečo skôr ako mnohí jeho kolegovia, pochopil, kde fúka vietor zmien, a podľa čínskych múdrostí „nestaval ploty“, ale „vytiahol plachty a vyplával“ vytvorením vlastnej „lode“.
Tri roky investovali do výskumu a vývoja a na konci roku 2018 bol uvedený na trh prvý model značky, elektrický crossover EX5. Podľa čínskeho testovacieho štandardu C-NCAP získal EX5 päťhviezdičkové hodnotenie bezpečnosti. Od začiatku výroby bolo zmontovaných a predaných viac ako 30 000 vozidiel EX5. Neviem, aké veľké sú čísla, ale startup potreboval dokázať, že dokážu vyrobiť kvalitné auto, ktoré sa predáva. Urobili to, čo umožnilo zvýšiť objem investícií potrebných na rozšírenie výroby a vybudovanie nových montážnych priestorov.
Teraz má WM Motor v majetku dve automobilové megatovárne, ktoré sú prakticky na rovnakej úrovni ako gigantická spoločnosť Tesla v Šanghaji.
Na konci roka 2016 začala spoločnosť WM motor s výstavbou prvého závodu vo Wenzhou, ktorý bol postavený so zohladnením požiadaviek výrobnej koncepcie Industry 4.0. Závod vo Wenzhou má výrobnú kapacitu až 200 000 vozidiel ročne. Závod využíva vysoko presnú autonómnu robotiku od popredných výrobcov ako JIER, Kuka a ABB na zabezpečenie najvyššej prevádzkovej efektívnosti a výrobných štandardov. Druhý závod spoločnosti sa nachádza v Huanggang v provincii Hubei. Jeho celková výrobná kapacita je 300 000 kusov ročne. To znamená, sumárna ročná produkcia oboch závodov dosiahne až 500 000 elektromobilov. Je to porovnateľné s potenciálnou kapacitou šanghajského závodu Tesla.
Dva v súčasnosti vyrábané modely crossoveru sú postavené na patentovanej modulárnej platforme s názvom Ajax. Batéria platformy obsahuje veľké množstvo prizmatických batériových článkov, ktoré poskytujú dojazd viac ako 500 km (NEDC). Články dodáva niekoľko známych výrobcov batérií, vrátane CATL a Tafel. Jednotky batérií a samotná jednotka sa vyrábajú vo vlastných prevádzkach spoločnosti WM Motor.
Výdrž batérie a dojazd elektromobilu zaručuje patentovaný kvapalný chladiaci a vykurovací systém WM Thermal Management 2.0. To znamená, že elektromobil je pripravený na bezproblémovú prevádzku v horúcom, aj mrazivom vonkajšom prostredí.
Elektrický crossover EX5-Z
EX5-Z je pohodlný päťmiestny moderný elektrický crossover, ktorý stojí od 18 887,- EUR ( podľa aktuálneho kurzu NBS). Táto cena je po započítaní všetkých dotácii, ktoré čínska vláda poskytuje kupujúcim elektromobilov.
Pre auto tejto triedy je to celkom prijateľná cena. Dojazd 520 km. Krútiaci moment 315 Nm. Výrobca sľubuje zachovanie 95% kapacity batérie po ubehnutí 160 000 kilometrov. Elektromobil má rekuperačné brzdenie a samozrejmosťou sú všetky moderné prostriedky aktívnej a pasívnej bezpečnosti, multimediálny systém a cloudové služby, presklená panoramatická strecha, atď.
Elektrický crossover EX6 Plus
Jedná sa prakticky o ten istý EX5-Z, len so zväčšeným objemom kufra a vyššou úrovňou technického prevedenia komfortných prvkov.
Bohatá priestorová ponuka na sedenie v tomto automobile umožňuje pohodlné odvezenie 6 osôb v troch radoch sedadiel. Vzhľadom na jeho o niečo väčšie rozmery a teda aj hmotnosť je dojazd tohto modelu asi 500 km, čo je o 20 km menej ako v prípade EX5-Z. Cena začína od 30 247,- EUR po zohľadnení vládnych dotácii.
Koncept Maven
Spoločnosť WM Motor v spolupráci so spoločnosťami Baidu a Qualcomm predstavila na jeseň ( 2020) pripravovaný elektromobil Maven. Toto auto sa už dá nazvať novou tvárou spoločnosti. Klasické a takmer anonymné crossovery nie sú pre takúto reprezentáciu vhodné. A Maven je skutočne zvláštne zvláštny.
Digitálna platforma WM Motor novej generácie v Mavene bude poháňaná počítačovým čipom Qualcomm Snapdragon tretej generácie, ktorý poskytne trojnásobok priemerného výpočtového výkonu procesora a GPU a tiež siete 5G.
Ale pre moderný elektromobil je hlavnou vecou jeho dojazd. A tu to bude na vynikajúcej úrovni – 800 km. Je niekto, kto povie, že to nestačí?! Z Michaloviec do Karlových Varou sa pri takomto dojazde bez problémov dostanete na jedno nabitie a ešte si môžete zajazdiť po meste. No, potom sa treba pripojiť na noc na pomalú AC nabíjačku v garáži hotela, alebo ráno na rýchlu DC nabíjaciu stanicu počas raňajok a kávy v motoreste pri ceste a môžete ísť naspäť domov na východné Slovensko.
Maven je rovnako zaujímavý koncept v interiéri aj v exteriéri. Ak sa väčšinu riešení podarí dostať aj do sériovej podoby vozidla, čaká zákazníkov veľmi zaujímavý elektromobil.
P.S.
Ak to zhrnieme, môžeme s istotou povedať, že spoločnosť WM Motor je na vzostupnej vlne a má veľké vyhliadky do budúcna. Len minulý mesiac spoločnosť úspešne uzavrela ďalšie kolo financovania, pričom prilákala 1,519 miliárd dolárov od skupiny investorov, vrátane vládnych investorov zo Šanghaja, spoločnosti SAIC Motor („SAIC“), spoločností Baidu a Susquehanna International Group („SIG“), ktoré zvýšili svoje investície do spoločnosti prostredníctvom nových kapitálových vkladov. Investície poskytli aj verejné investičné inštitúcie z Anhui, Jiangsu, Hubei a Hunan, ako aj strategickí investori vrátane priemyselného fondu Yangtze River, State Development and Investment Corporation (SDIC), Guangzhou Finance Holdings Group, Sino IC Leasing, Tsinghua Unigroup, Hongta Group Na tomto kole sa zúčastnili spoločnosti Agile a Yingke Capital. Tieto mená dávajú záruky, že investori veria v komerčný úspech produkcie WM Motors.
Podľa šéfa spoločnosti budú tieto prostriedky použité okrem iného aj na realizáciu plánu „Tisíc miest, tisíc lokalít“, z ktorého vyplýva snaha o vytvorenie siete predajcov a služieb spoločnosti v 1000 mestách v Číne.
Link na video výrobného podniku.
Zdroj:
yandex