Wuling Starlight S – elektrické SUV veľkosti Kodiaqa uvedené na trh od 12 695 eur
28. augusta 2024 spoločnosť Wuling oficiálne uviedla na trh svoje elektrické SUV Starlight S v rámci série Silver Label zameranej na rodinne orientovaných spotrebiteľov s cenovým rozpätím 99 800 – 129 800 juanov (približne 12 695 – 16 511 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Nové auto je ponúkané v piatich výbavách vo variantoch plug-in hybridného elektrického vozidla (PHEV) aj batériového elektrického vozidla (BEV).
Variant pohonu | Označenie verzie | Cena |
PHEV | Pokročilá verzia na 60 km | 99 800 juanov (12 695 eur) |
PHEV | Pilotná verzia na 130 km | 109 800 juanov (13 967 eur) |
PHEV | 130 km vlajková verzia | 119 800 juanov (15 239 eur) |
EV | 510 km pilotná verzia | 119 800 juanov (15 239 eur) |
EV | 510 km vlajková verzia | 129 800 juanov (16 511 eur) |
Wuling Starlight S je oficiálne umiestnený ako „prvé SUV s dvojakým pohonom založené na architektúre Tianyu D spoločného podniku SGMW. Dĺžka vozidla je 4745 mm, šírka 1890 mm, výška 1680 mm a rázvor náprav je 2800 mm. Wuling Starlight S je teda plnohodnotné rodinné SUV v kategórii u nás obľúbenej Škody Kodiaq s rozmermi 4 758/1 864/1 659 mm, ktorá sa u nás predáva od 35 270 € za základný model s 1,5 litrovým TSI benzínovým motorom s výkonom 110kW. Pohotovostná hmotnosť Wuling Starlight S je od 1680 kg do 1790 kg, čo na takto rozmerný elektromobil nie je až tak veľa. Predstaviteľ značky tiež tvrdil, že auto má 19 aerodynamických prvkov na dosiahnutie koeficientu odporu 0,277 Cd, čo zvyšuje jeho dojazd o 20 km.
Čisto elektrický variant (BEV) Wuling Starlight S je poháňaný elektromotorom na prednej náprave s výkonom 150 kW (201 k)/310 Nm napájaným od 60 kWh batérie Shenlian 2C (typ lítium-železofosfátový) poskytujúcej dojazd 510 km podľa metodiky CLTC. V rámci DC nabíjania rýchlosťou 2C, Wuling tvrdí, že nabíjanie po dobu 15 minút môže zvýšiť dojazd vozidla o 200 km. Pri pomalom nabíjaní trvá doplnenie batérie z 20 % na 80 % približne 10 hodín. Maximálna rýchlosť vozidla je 175 km/h.
Plug-in hybridný variant (PHEV) Wuling Starlight S je poháňaný 1,5-litrovým atmosférickým motorom s výkonom 78 kW (105 k)/130 Nm a elektromotorom 150 kW/310 Nm spojeným s E-CVT. Ponúkajú sa dva rôzne varianty akumulátorov Shenlian: 9,5 kWh a 20,5 kWh, ktoré poskytujú čisto elektrický dojazd 60 km a 130 km (CLTC). Objem palivovej nádrže je 53 l a maximálna rýchlosť je 170 km/h. Oficiálny komplexný dojazd hybridného pohonu je vyše 1 100 km.
Vo vnútri vozidla nájdeme 15,6-palcovú centrálnu riadiacu obrazovku multimediálneho systému, 8,8-palcový obdĺžnikový prístrojový panel a volant s plochým dnom. Operačný systém vozidla je podporovaný vstavaným OS Ling, ktorý podporuje aktualizácie OTA, rozpoznávanie hlasu a diaľkové ovládanie mobilného telefónu, aby sme vymenovali aspoň niektoré. Nechýbajú ani pokročilé funkcie asistencie pri riadení úrovne 2.
Sedadlá sú potiahnuté koženým materiálom a všetky čalúnenia sú štandardne vybavené elektricky nastaviteľným sedadlom vodiča v 6 smeroch. Vyhrievanie/vetranie predných sedadiel a vyhrievanie zadných sedadiel sú voliteľné. Zadné sedadlá zároveň podporujú maximálny uhol sklonu 127°.
V celom vozidle je šesť airbagov a 23 odkladacích priestorov spolu s 1,18 ㎡ panoramatickým strešným oknom. Štandardný objem kufra je 610 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1 768 litrov.
Na záver: ešte nedávno sme od všetkých možných “odborníkov” na najrôznejších fórach od tzv. mienkotvorných médii, až po “krčmových expertov” počúvali, že elektrické vozidlá sú príliš drahé a nemajú budúcnosť. Na druhej strane, ani v samotnej Číne nepredpokladali tak prudký nástup elektromobility. Ale fakt zostáva faktom a dnes sa v Čínskej ľudovej republike predáva každé druhé auto s elektrickým pohonom. Pri takýchto cenách, ako predviedol spoločný podnik SAIC-GM-Wuling (SGMW) na Wuling Starlight S, sa ani niet čo diviť!
Zdroj: škoda-auto