Wuling Starlight S -predpredaj elektrického SUV od SGMW začína na 13 145 eur

Dlhodobý  zámer „popredných tradičných automobiliek sveta“ – (VW, Škoda, Renault, Peugeot, Fiat a pod.) uviesť na trh malé cenovo dostupné elektrické vozidlo sa konečne naplnil. Pritom, nie je to vôbec malý elektromobil, ale plnohodnotné rodinné elektrické SUV. A udalosť sa nestala v Nemecku, ani v Čechách, či vo Francúzsku alebo v Taliansku,  ale v ďalekej Čínskej ľudovej republike, kde 2. augusta 2024 značka Wuling oficiálne otvorila predpredaj na svoje elektrické SUV Starlight S  s cenovkou od 102 800 juanov (13 145 eur). Vozidlo bude dostupné v plug-in hybridných (PHEV) a čisto elektrických variantoch (BEV). Plug-in hybridný variant PHEV ponúka dojazd na čisto elektrický pohon 60 km alebo 130 km (podľa metodiky CLTC), ako aj komplexný dojazd 1 100 km na plnú palivovú nádrž a plné nabitie trakčnej batérie. Čisto elektrický variant (BEV) ponúka dojazd 510 km. Oficiálne spustenie predaja sa očakáva už koncom tohto mesiaca. Čínski pracujúci majú takto k dispozícii ďalší zaujímavý elektromobil za cenu veľkostne porovnateľného auta so spaľovacím motorom.

Wuling Starlight S má rozmery karosérie 4745 mm na dĺžku, 1890 mm na šírku, 1680 mm na výšku s rázvorom osí kolies 2800 mm. Elektromobil má päťmiestne usporiadanie a je umiestnené ako stredne veľké SUV založené na platforme Tianyu D. Wuling Starlight S je teda plnohodnotné rodinné vozidlo v kategórii u nás obľúbenej Škody Kodiaq s rozmermi 4 758/1 864/1 659 mm, ktorá sa u nás predáva od 35 270 €  za základný model s 1,5 litrovým TSI benzínovým motorom s výkonom 110kW. Škoda Kodiaq vo variante PHEV pridáva k 1,5 litrovému TSI motoru aj elektromotor s výkonom 85kW (330Nm), za ktorý si importér vypýta najmenej 41 870   po zohľadnení letného cenového bonusu 3 200 .

Dizajnéri auta vynikajúco popracovali na jeho aerodynamike, keďže koeficient odporu vzduchu vozidla je iba  0,277Cd . Predstaviteľ značky zdôraznil, že Wuling Starlight S má 19 dizajnových prvkov znižujúcich odpor vzduchu, ktoré zvyšujú dojazd o 20 km. Ako píšu Autonoviny: „ Škoda Kodiaq dosahuje koeficient odporu vzduchu Cd iba 0.282 – aj vďaka tomu prejde jeho plug-in elektrická (PHEV) verzia viac ako 100 kilometrov čisto na elektrinu. Hľadiac na zoznam funkcií, prvýkrát dostupný plug-in hybridný pohon a moderný interiér je ľahko podľahnúť dojmu, že Škoda Kodiaq  je jedným z technologicky najvyspelejších SUV na trhu.“ Ak si to naozaj myslia, nuž, kúpte si letenku do Pekingu!

Plug-in hybridný variant (PHEV) Wuling Starlight S je poháňaný hybridným systémom Wuling Lingxi so spotrebou paliva 3,9 l/100 km (NEDC) alebo 4,98 l/100 km (WLTC). Systém pozostáva z 1,5 l atmosférického benzínového motora s výkonom 78 kW (105 k) a elektromotora s výkonom 150 kW (201 k). PHEV verzia má dve kapacity akumulátorov: 9,5 kWh a 20,5 kWh, ktoré poskytujú zodpovedajúci čisto elektrický dojazd 60 km alebo 130 km.

Čisto elektrický variant (BEV) Wuling Starlight S je poháňaný 150 kW elektromotorom a lítium-železofosfátovým akumulátorom, ktorý poskytuje dojazd 510 km. V rámci technológie nabíjania 2C vozidla predstaviteľ značky potvrdil, že nabíjanie výkonným  DC nabíjaním po dobu 15 minút môže zvýšiť dojazd o 200 km. Výborná pre kategóriu SUV je aj  spotreba energie 14 kWh/100 km.

Spotrebitelia si môžu vybrať zo štyroch vonkajších farieb: Star White, Interstellar Blue, Star Grey a Star Gold; a tri farebné možnosti pre interiér: kokosovo hnedá, tmavo čierna a svetlo piesková. Pokiaľ ide o kategóriu NVH (Noise, Vibration, and Harshness – hluk, vibrácie a tvrdosť), Wuling tvrdí, že pripravil 45 zvukových balíkov. Napríklad, podlahová doska je vyrobená z viacvrstvovej kombinácie zvukovo-absorpčných a zvukovo-izolačných materiálov a zvuk pohlcujúca bavlna pokrýva viac ako 90 % obloženia dverí. Vozidlo sa štandardne dodáva aj s pneumatikami s nízkou hlučnosťou a dvojvrstvovým zvukotesným sklom pre predný rad sedadiel.

rozmiestnenie zvukovo-izolačných materiálov vo vozidle

Inteligentný asistenčný systém riadenia vozidla úrovne 2 je realizovaný prostredníctvom 2-megapixelovej kamery s vysokým rozlíšením so zorným poľom až 100°, ktorá dokáže rozpoznať vozidlá na vzdialenosť 150 m a ľudí na vzdialenosť 70 m. Funkcie systému zahŕňajú automatické núdzové brzdenie z rýchlosti 80 km/h, varovanie pred prednou kolíziou, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, prevenciu vybočenia z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat a asistent jazdy v dopravnej zápche.

Interiér vozidla je vybavený 8,8-palcovým full LCD prístrojovým panelom a 15,6-palcovou plávajúcou centrálnou riadiacou obrazovkou multimédii. Operačný systém vozidla je podporovaný OS Ling. Celá séria je vybavená šiestimi airbagmi, elektronickým systémom riadenia stability a funkciou Auto Hold. Okrem toho si spotrebitelia môžu vybrať z voliteľného balíka, ktorý zahŕňa vetranie a vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie zadných sedadiel a elektrické otváranie dverí batožinového priestoru.

Predné sedadlá je možné položiť naplocho v uhle 180°, aby vytvorili rovnú plochu so zadným radom. Pokiaľ ide o konfiguráciu sedadiel, celá séria je štandardne vybavená „sedadlami obalenými materiálmi odľahčujúcimi tlak“. Predné sedadlá podporujú 6-smerové elektrické nastavenie pre vodiča, 4-smerné elektrické nastavenie pre spolujazdca a majú funkcie ventilácie a vyhrievania. Zadné sedadlá sa dajú nastaviť do uhla 127° a sú vybavené vyhrievaním. Celková plocha panoramatického strešného okna 1,18㎡, z toho otvárateľná časť má plochu 0,6㎡. Vozidlo podporuje aj funkciu V2L, pre napájanie vonkajších elektrických zariadení energiou z batérie vozidla do výkonu 3,3kW.

Čo dodať na záver? Ponuka čínskych výrobcov elektrických áut, nielenže prekonáva európskych výrobcov elektromobilov technologicky, ale hlavne nákladovo. Nie je to len o dostupných a lacných surovinách, ale aj o dlhodobej a systematickej príprave kvalifikovanej a motivovanej pracovnej sily v štátoch  globálneho východu a juhu. Na rozdiel od kedysi prekvitajúceho západu, kde sa na vysokých školách míňajú obrovské peniaze na prípravu neupotrebiteľných sociológov, politológov a podobných študijných zameraní. Pokiaľ bude vrcholom európskej civilizácie taký prejav nevkusu, gýčovitosti a ohyzdnosti, akého sme boli svedkami na nedávnom ceremoniáli otvorenia OH 2024 v Paríži, potom Európu čaká strmý pád do ničoty. Pritom európska civilizácia má na čom stavať. Technická veľkosť Európy je nerozdeliteľne spojená s menami ako J. Watt, I. Newton, B. Pascal, či našich slovenských Aurela Stodolu, či Jozefa Murgaša a veľkého množstva iných, ktorí si zaslúžia byť denne na obrazovkách televíznych kanálov, na rozdiel od mnohých súčasných tzv. celebrít, ktorých myslenie a konanie denne preráža  nové dná tuposti. Žiaľ, akým posolstvom dnešnú mládež „kŕmime“, tak sa zajtra budeme mať!

Zdroje: škoda, carnewschina, autonoviny