Xiaomi S07-prvý elektromobil od výrobcu telefónov

Kým pracovníci európskych certifikačných orgánov sa v práci určite musia trochu nudiť,  majú aspoň 4 prestávky na „kafé“ a obed im trvá tak 3 hodiny, na čínskom ministerstve priemyslu a informačných technológii (MIIT) číňania a číňanky „kmitajú ako včeličky“. Nie že by si tiež nezaslúžili aspoň 3 prestávky na „kafé“ a namiesto v mikrovlnke zohriateho jedla by sa tiež nechceli dosýta najesť, ale dokonca kadejakí výrobcovia elektronických hračiek ich doslova zavaľujú žiadosťami o certifikáciu elektrických áut. Kto by si to pomyslel, že spoločnosť ktorá pred pár desaťročiami ani neexistovala a dnes má obrovský podiel na celosvetovom trhu s mobilnými telefónmi, sa odváži postaviť elektrické auto. A to nie hocijaké, ale podľa toho čo zverejnilo MIIT, so špičkovými parametrami.

Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) pravidelne zverejňuje vo svojom katalógu najnovšie várky modelov, ktoré sa chystajú do predaja na verejné pripomienkovanie, pričom v poslednom je zahrnutý aj prvý model elektromobilu od Xiaomi s označením SU7. EV od Xiaomi má dva modely produktu – BJ7000MBEVA1 a BJ7000MBEVR2 – pričom prvý je dvojmotorový (4WD) a druhý jednomotorový elektrický sedan (RWD). Model batériového elektrického vozidla (BEV) vyrába BAIC Off-road Vehicle, obchodná divízia terénnych vozidiel BAIC Group a nie Xiaomi, ktorej výrobný závod je ešte vo výstavbe.

Elektrický sedan od Xiaomi meria 4 997 mm na dĺžku, 1 963 mm na šírku a 1 455 mm na výšku a má rázvor 3 000 mm. Auto od výrobcu telefónov je väčšie ako sedan Tesla Model 3 a čínsky model Nio ET5. Aktualizovaný TESLA Model 3, ktorý sa v súčasnosti predáva v Číne, meria 4 720 mm na dĺžku, 1 848 mm na šírku a 1 442 mm na výšku, s rázvorom 2 875 mm, zatiaľ čo čínsky NIO ET5 meria 4 790 mm na dĺžku, 1 960 mm na šírku a 1 499 mm na výšku. , s rázvorom 2 888 mm. V ponuke Xiaomi S07 sú dve možnosti kolies – 19 a 20 palcové s pneumatikami 245/45 R19 a 245/40 R20.

V jednomotorovej verzii ktorá váži 1 980 kg má názov SU7, zatiaľ čo vo verziách s dvoma motormi ktoré obe vážia 2 205 kg sa bude elektrický sedan od Xiaomi označovať  ako SU7 Pro a SU7 Max. Jednomotorový Xiaomi SU7 je poháňaný elektromotorom na zadnej náprave (RWD) so špičkovým výkonom 220 kW od United Automotive Electronic Systems, spoločného podniku Bosch v Číne a Zhonglian Automotive Electronics. Maximálna rýchlosť tejto verzie je 210 km/h. Elektrický sedan Xiaomi SU7 je napájaný lítium-železofosfátovými (LFP) batériami, pričom dodávateľom článkov je pridružená spoločnosť BYD divízie batérií FinDreams v Xiangyang, provincia Hubei. Už dávnejšie sa hovorilo, že Xiaomi SU7 dostane trakčnú batériu s kapacitou 101 kWh, ktorá by mala stačiť na dojazd 800 km.

Verzie Xiaomi SU7 Pro a Max s pohonom všetkých kolies (4WD) sú poháňané dvomi motormi so špičkovým výkonom 220 kW a 275 kW od čínskej spoločnosti Suzhou Inovance Automotive , ktorých spoločný výkon dosahuje celkom slušných 495 kW. Čas zrýchlenia tohto sedanu na 100 km/h nie je známy, ale jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 265 km/h. Verzie Xiaomi SU7 Pro a SU7 Max sú napájané Li-ion ternárnymi batériami, ktoré dodáva CATL. Verzie Xiaomi SU7 Pro a SU7 Max sa štandardne dodávajú s aktívnym zadným krídlom.

Elektronický systém vo vnútri auta pobeží na operačnom systéme HyperOS od Xiaomi, ktorý je určený na ovládanie smartfónov aj áut. Zaujímavosťou je, že existujú verzie auta, s Lidarom aj bez neho. Jednou z pozoruhodných vlastností SU7 je systém rozpoznávania tváre na odomykanie auta.

Spoločnosť Xiaomi 30. marca 2021 oficiálne oznámila, že sa pripája k rozbehnutému vlaku na výrobu automobilov, pričom uviedla, že do svojho automobilového priemyslu investuje 10 miliárd juanov (1,38 miliardy dolárov) s plánovanou investíciou 10 miliárd dolárov v nasledujúcom období. 10 rokov. Sériová výroba áut sa začne v továrni BAIC v decembri. V súčasnosti už z jeho montážnej linky zišla skúšobná várka sedanov. Dodávky prvým zákazníkom by sa mali začať vo februári 2024. Hlavnou črtou Xiaomi sedanov by mala byť hlboká kompatibilita s ostatnou výbavou výrobcu. O exportných ambíciách SU7 zatiaľ nie sú žiadne informácie.

Či sa pekné a výkonné elektrické sedany od Xiaomi budú predávať aj predajnej sieti elektronických výrobkov Xiaomi, zdroj neuviedol. Ale bolo by to zábavné, ísť si kúpiť nový mobilný telefón a popri tom si objednať v predajni aj výkonný elektrický sedan. Svet sa mení a naše deti asi čakajú úplne iné predajné schémy, na aké sme zvyknutý dnes.

Zdroj: cnevpost