Xiaomi SU7 Ultra s výkonom 1 500 koní. Predpredaj konkurenta Porsche Taycan začal od 105 976 eur
Elektrický sedan Xiaomi SU7 Ultra s výkonom cez 1 500 koní a zrýchlením z nuly na sto pod 2 sekundy odštartoval predpredaj v Číne s cenovkou 814 900 juanov (približne 105 976 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Výroba modelu sa začne v marci 2025.
Xiaomi SU7 Ultra preberá dizajnový jazyk bežného SU7 ( pozri špecifikácie ) s niekoľkými pozoruhodnými vylepšeniami. Variant Ultra tohto sedanu využíva športové nárazníky, veľký zadný spojler a širšiu karosériu. Jeho rozmery sú 5115 mm na dĺžku, 1970 mm na šírku, 1465 mm na výšku s rázvorom 3000 mm. Xiaomi SU7 Ultra má kolesá R21 s pneumatikami Pirelli P Zero 5. Vozidlo má aktívny zadný difúzor a zadný spojler so šírkou 1560 mm. Vďaka týmto úpravám Xiaomi SU7 Ultra dosahuje aerodynamický prítlak 265 kg.
Xiaomi SU7 Ultra poháňajú tri elektromotory (dva motory V8 a jeden V6). Ich kombinovaný výkon dosahuje 1 138 kW (1 526 k až 1 548 k). Maximálny krútiaci moment dosahuje 1 770 Nm. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy a na 200 km/h za 5,86 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 350 km/h. Elektrický sedan Xiaomi SU7 Ultra prejde 1/4 míle za 9,23 sekundy. SU7 Ultra má zabudovaný systém vektorovania krútiaceho momentu Asil-D.
Xiaomi SU7 Ultra dostal batériu Qilin 2.0 vyrobenú spoločnosťou CATL s kapacitou 93,7 kWh a maximálnym vybíjacím výkonom 1 330 kW. Táto batéria môže dodať výkon cez 800 kW aj pri 20 % zostatkovej kapacite. Batéria má tiež dvojitý povrchový chladiaci systém a štruktúru CTB (cell-to-body) – teda je zapracovaná do podlahového roštu vozidla. Nová batéria podporuje nabíjanie jednosmerným prúdom rýchlosťou 5,2C. To znamená, že jej nabíjací výkon je približne päťnásobok kapacity batérie, čiže okolo 490 kW. Batéria sa z vysoko výkonnej DC nabíjacej stanice nabije z 10% na 80% svojej kapacity za 11 minút.
Xiaomi SU7 Ultra má doteraz najväčšie karbónové keramické brzdové kotúče na športovom aute. Predný brzdový kotúč má rozmery 430 mm x 40 mm a zadný brzdový kotúč je o niečo menší s rozmermi 410 mm x 32 mm. Maximálna teplota keramických bŕzd je údajne nad 1300 °C . Auto má v prednej náprave 6-piestikové strmene Akebono, vzadu 4-piestikové, ktoré dokážu SU7 Ultra zastaviť z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti 30,8 metra.
Vzhľadom na tieto parametre niet divu, že 24. októbra 2024 sa prototyp SU7 Ultra stal najrýchlejším štvordverovým autom na Nürburgring Nordschleife , keď dosiahol čas kola 6 minút 46,874 sek. Vozidlá Xiaomi SU7 Ultra zo sériovej výroby však nezopakujú výsledok prototypu, pretože budú ťažšie. Xiaomi U7 Ultra Prototype má karosériu z uhlíkových vlákien a pohotovostnú hmotnosť 1 900 kg.
Vo vnútri má Xiaomi SU7 Ultra športové sedadlá, žlté bezpečnostné pásy a volant potiahnutý Alcantarou. Xiaomi SU7 Ultra má na sedadlách, vnútornej strane dverí a ďalších prvkoch kožu Alcantara. Používa tiež vnútorné časti z uhlíkových vlákien, ako sú schodíky dverí, prvky stredového tunela, spätné zrkadlo v kabíne atď.
Xiaomi SU7 Ultra stojí v predpredaji 814 900 juanov, čo je približne 105 976 eur. Masový predaj SU7 Ultra sa začne v marci 2025, ale predpredaj vozidla je už spustený. Počas prezentácie generálny riaditeľ Xiaomi p. Lei Jun spomenul, že cena Porsche Taycan Turbo GT dosahuje v Číne 1 998 000 juanov (259 835 eur), pričom nemecké vozidlo ponúka menší výkon než Xiaomi SU7 Ultra.
Investičná banka Goldman Sachs predpovedá predaj Xiaomi SU7 Ultra v roku 2025 na úrovni 4 000 kusov. Za zmienku stojí, že SU7 Ultra získalo 3 680 objednávok už 10 minút po skončení prezentácie. Počas slávnostného uvedenia Xiaomi SU7 Ultra generálny riaditeľ Xiaomi p. Lei Jun uviedol, že automobilová divízia spoločnosti dodala v októbri viac ako 20 000 kusov bežného elektrického sedanu Xiaomi SU7. Automobilka očakáva, že už v novembri dosiahne celoročný cieľ dodávok 100 000 áut. Nový cieľ je 120 000 kusov dodaných do konca roka.
Zdroj: carnewschina, cnevpost, xiaomiev