Xpeng G3 – taký ma byť elektromobil
Spoločnosť Xiaopeng Motors predstavila na jeseň roku 2017 predsériové elektromobily s názvom Xpeng Identy X. Elektromobil vychádzal s prototypu Xpeng Beta, ktorý bol predstavený v roku 2016.
Po necelých dvoch rokoch spoločnosť predstavila už sériový produkt – elektrický automobil Xpeng model G3 (prečítajte Xiaopeng), ktorý sa v Číne predáva od 17 500 Eur. S dĺžkou 445 cm, šírkou 182 cm a výškou 167 cm, je rozmerovo porovnateľný s VW Tiguan. Pravdepodobne si myslíte, že čínske elektrické auto tejto veľkosti nemôže stáť tak lacno, hlavne keď sa pozrieme na cenníky dnes vyrábaných európskych modelov. Ale, ako sa zdá aj podľa úspechu a predajných výsledkov nielen tohto čínskeho výrobcu elektromobilov, za túto cenu sa dá nielen vyrobiť, ale aj so ziskom predať plne funkčné, moderné a priestranné elektrické auto. Takže výrobcovia elektromobilov v Európe, ktorí za vyššiu cenu ponúkate miniautá typu VW e-up, Peugeot e-208, či Renault Twingo Z.E , ktorý má stáť 20 831,94 € bez DPH a pod., „náčim“ sa zamyslieť nad vašou cenotvorbou! A to už radšej ani nebudeme porovnávať elektronické vybavenie a vypracovanie interiéru!
Тechnické charakteristiky
Xiaopeng G3 vo verzii roku 2020, je vybavený elektrickým motorom s výkonom 145 kW , krútiacim momentom 300Nm, ktorý ponúka zrýchlenie z 0 na 100km/h za 8,6 sekundy a rýchlosť elektronicky obmedzenú na 170 km/hod. Motor je napájaný 66,5-kWh batériou od čínskeho výrobcu CATL. Dojazd automobilu na jedno nabitie je 520 km podľa cyklu NEDC, čo môže byť v reálnych podmienkach asi 380 – 450 km. Batéria sa nabije z 30% na 80% z rýchlonabíjacej DC stanice za menej ako 30 minút, proces dobíjania energie z 30% na 80% zo striedavej AC stanice bude trvať menej ako 5,5 hodín.
Elektrický crossover je k dispozícii výlučne s pohonom predných kolies. V kabíne elektrického vozidla je nainštalovaný multimediálny systém s obrazovkou 15,6 palca, ktorý umožňuje prístup k väčšine funkcií vozidla. Z bohatého vybavenia je potrebné vyzdvihnúť zvukový systém, kamery s kruhovým obzorom s rozpoznávaním chodcov, vozidiel, cestných prekážok, systém na udržiavanie auta v jazdnom pruhu, ovládanie systémov auta pomocou hlasu, ako aj rozpoznávanie gest , kameru sledujúcu prejavy únavy vodiča a 360-stupňovú rotujúcu kameru v streche crossoveru. Na podporu pokročilého tempomatu má auto po obvode 5 kamier, 12 ultrazvukových radarov a 3 radary milimetrovej vlnovej dĺžky.
Všetky sedadlá sú zdobené pravou kožou a tiež sú vyhrievané, predné majú elektrické nastavenie, s vynikajúcou bočnou oporou, zabudovanými opierkami hlavy a ďalšími užitočnými detailami.
Zoznam výbavy a rôznych asistentov sa neoplatí detailne popisovať, je to záležitosť vhodná na dlhé zimné večery.
Spoločnosť investovala asi 100 miliónov dolárov na vývoj modelu Xpeng G3, pričom výrobca plánuje vyrábať 50 000 kusov ročne. Znovu zdôrazňujeme, že cena modelu v Číne sa začína na 17.500 EUR ( po prepočte aktuálnym kurzom NBS) !!!
Áno, taký má byť elektromobil! Síce nie je najrýchlejší, nemá najdlhší dojazd, je veľa priestrannejších áut, nájdu sa aj technologicky “nadupanejšie” modely a ani cenovka nie je najnižšia. Ale ten mix všetkých parametrov je viac ako dobrý! Také autá určite patria aj na európske cesty.
Nedá mi zamyslieť sa – elektromotor, batérie, oceľové a iné materiály, elektroinštalácie, plastové výrobky a ďalšie tisíce komponentov, energie, práca (áno už aj cena práce, hlavne ak porovnáme so Slovenskom) sú v Číne a Európe približne rovnaké. Kde sa potom berie ten priepastný rozdiel v konečnej cene elektromobilu ???
Zdroj:
yandex