XPeng G6 – aby konkuroval Tesle Y dostal dobrú cenu- 29 282 eur

Spoločnosť Xpeng Motors začala vyrábať elektrické vozidlá len v roku 2018, no už dosiahla šesťciferné objemy predaja, pričom minulý rok sa predalo 120 000 vozidiel. A to je vlastne s tromi modelmi v modelovom rade ( G3, P7 a P5), pretože vlajková loď Xpeng G9 vstúpila na trh až koncom roka 2022. A piaty model G6 len nedávno debutoval na autosalóne v Šanghaji.

Elektrické SUV Xpeng G6 je založené na novej platforme SEPA 2.0. Je pravda, že 800-voltový elektrický systém a autopilot s lidarmi sa objavili už v skorších autách na rovnakom „vozíku“, takže skutočne novým sa stal iba dizajn podvozku s hliníkovými pomocnými rámami. Na tejto platforme je možné vytvárať elektrické vozidlá rôznych tried s rázvorom od 2800 do 3200 mm. Odpruženie tvorí dvojité priečne rameno vpredu a viacprvkové zavesenie vzadu. Pre model G6 bola použitá jednoduchá verzia s pružinami, hoci v konštrukcii je počítané aj so vzduchovými vzperami.

Ďalšou výhodou Xpeng G6 je 800 V platforma, ktorá mu umožňuje nabiť sa na 300 km dojazdu len za 10 minút. Výborný dojazd je daný aj spotrebou energie G6, ktorá vo verzii RWD dosahuje iba 13,2 kWh/100 km. Takže je to celkom efektívny elektromobil, aj keď Tesla Model Y RWD má ešte o niečo lepšiu spotrebu energie na úrovni 12,5 kWh/100 km. Tesly sú ale známe nie príliš dobrou akustickou izoláciou karosérie a z toho vyplývajúcou nižšou hmotnosťou, teda aj vyšším kilogramovým výkonom. Naproti tomu, karoséria Xpengu G6 má ale pozoruhodnú torznú tuhosť – 41 600 Nm/stupeň.

Xpeng G6 je SUV-kupé strednej veľkosti, ktoré má ambície konkurovať Tesle Model Y. Jeho rozmery sú 4753mm na dĺžku,1920 mm na šírku,1650 mm na výšku s rázvorom 2890 mm. Takže zámer je zjavný už z rozmerov karosérie, keď G6 od Xpengu je o 3 mm dlhší, o 58 mm užší a o 26 mm vyšší ako spomínaný Model Y od Tesly.

Všetky dvere sú bezrámové a štandardná je aj presklená strecha. Pás LED denneého svetla na prednej maske už nie je súvislý, ako u predchádzajúcich modelov, ale je v strede prerušený logom značky. V piatych dverách je zabudovaný zdvíhací spojler, no vďaka nemu sa zadné okno celkom zmenšilo. Koeficient odporu Cd je z hodnotou 0,248 o niečo horší oproti Tesle Y s výsledkom 0,23.

XPeng G6 bude k dispozícii s pohonom zadných (RWD) alebo všetkých štyroch kolies (AWD). Jeho základná verzia je štandardne vybavená jedným elektromotorom s výkonom 218 kW (296 k). Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies sa nazýva „Performance“ a je vybavená dvoma elektromotormi s kombinovaným výkonom 358 kW (487 k). Obe verzie  pohonného ústrojenstva XPeng G6 dosahujúmaximálnu rýchlosť 202 km/h. Elektromotory vyrába spoločnosť Wuhan XPeng Intelligent Manufacturing.

 Podľa predchádzajúcich únikov má G6 na palube dve voliteľné batérie: typu LFP s kapacitou 66 kWh a ternárnu (NMC) s kapacitou 87,5 kWh. Verzia RWD s väčšou batériou dokáže prejsť až 755 km (podľa metodiky CLTC) na jedno nabitie.

Ďalšími pútavými detailmi G6 je kufor s objemom 571 l (1 374 l so zloženým druhým radom sedadiel), obrovská panoramatická strecha a šesť farieb exteriéru. Zákazníci si môžu vybrať z farieb Glowed Cloud Orange, Starry Rain Cyan, Photon Blue, Galaxy Grey, New Moon Silvery a Frost White, pričom  G6 nemá jednoduchú čiernu farbu. Zdá sa, že Xpeng predpokladá, že je to príliš nudný odtieň.

Farby interiéru Xpeng G6 zatiaľ nie sú zverejnené. Jeho kabína však obsahuje skvelý dvojramenný volant, veľkú 14,96-palcovú obrazovku, dve bezdrôtové nabíjacie podložky a snímač Face-ID na prednom stĺpiku, ktorý monitoruje vodiča. Za zmienku stojí, že G6 má 31 jazdných asistenčných senzorov a dva čipy Orin-Xs výkonom 508 TOPS.

Počiatočná cena Xpeng G6 je o 15 000 juanov nižšia, ako boli pôvodné odhady. Podľa Xpengu  model G6 sa bude predávať od 225 000 juanov ( približne 29 282 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).  Pre porovnanie, Tesla Model Y začína v Číne od 263 900 juanov (34 345 eur). G6 je teda o 5 063 eur lacnejší ako jeho hlavný rival.

Navyše ľudia, ktorí teraz zaplatia zálohu 2 000 yuanov, budú môcť získať zníženie ceny o 5 000 yuanov (651 eur). V skutočnosti je teda o 5 714 eur lacnejší ako Model Y. Oficiálne uvedenie Xpeng G6 je naplánované na 29. júna 2023 a prvé dodávky modelu sa uskutočnia už v júli tohto roku. Xpeng G6 je celkom dostupné vozidlo, ktoré sa vyznačuje pekným vonkajším dizajnom, priestranným interiérom, rozumnými možnosťami pohonu a relatívne nízkou štartovacou cenou. Vyzerá to, že je skutočne schopný konkurovať bestselleru – Tesle Model Y minimálne v Číne. 

Zdroj: carnewschina