XPeng G6 uvedené na trh s cenou od 26 575 eur. EU výrobcov čakajú ťažké časy.
Čínskych výrobcov elektromobilov už nezastavíš….Nové čisto elektrické SUV kupé XPeng Motors s názvom G6 bolo 30.6.2023 oficiálne uvedené na čínsky trh s cenovým rozpätím 209 900 – 276 900 juanov (približne 26 575 – 35 058 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). To všetko za vozidlo o 10 cm dlhšie, 4 cm širšie, 3 cm vyššie a rázvorom o 12 cm dlhším, ako má u nás známa elektrická Škoda Enyaq Coupé RS iV s rovnakým typom karosérie. A to už ani nehovoríme o motorizácii, kde česká značka ponúka systémový výkon najvýkonnejšej “štvorkolky” na úrovni 220kW, kým jej čínsky náprotivok ponúka 218 kW už v jeho najslabšej verzii. V špičkovej verzii XPeng G6 ponúka systémový výkon vyše 350kW.
Pri pohľade do cenníka nám blízkej Škodovky nás zľahka „prefacká“ úvodná cena 45 670 € za najslabšiu 132 kW verziu a to už po odpočítaní bonusu vo výške 3500 €, pričom apetít českej značky v nemeckom vlastníctve sa zastaví až na hodnote 56 280 € po odpočítaní bonusu. Pritom, XPeng G6 je vybavený 800V vysokonapäťovou platformou pre rýchle nabíjanie na báze karbidu kremíka (SiC) o čom Škodovka môže zatiaľ iba snívať.
XPeng G6 je postavený na báze architektúry SEPA 2.0 a jeho veľkosť je: 4753mm na dĺžku, 1920mm na šírku, 1650 mm na výšku s rázvorom 2890 mm. Atraktívny vzhľad elektromobilu podčiarkujú aj stĺpiky A až D, ktoré sú spojené dizajnom strešnej línie v štýle fastback. Koeficient odporu vzduchu aerodynamicky vyladenej karosérie je len 0,248 Cd. Okrem toho XPeng G6 ponúka rôzne štýly ráfikov, z ktorých si môžete vybrať a ich maximálna veľkosť môže dosiahnuť 20 palcov.
Pokiaľ ide o výkon, XPeng G6 je k dispozícii v jednomotorovej a dvojmotorovej verzii a ponúka tri dojazdy 580 km, 700 km a 755 km podľa metodiky CLTC. Jednomotorová verzia má maximálny výkon 218 kW a vrchol krútiaceho momentu na úrovni 440 Nm. Dvojmotorová verzia má maximálny výkon predného motora 140 kW + 218 kW na zadnej náprave, pričom maximálny krútiaci moment sústavy je 660 Nm. Elektrický XPeng G6 v najsilnejšej motorizácii ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Jeho ternárna lítiová batéria s kapacitou 87,5 kWh poskytuje dojazd až 755 km (CLTC) samozrejme pre „zadokolku“. Priemerná spotreba energie na 100 km je len 13,2 kWh.
Ďalším potešením pre zákazníkov XPengu je schopnosť elektromobilu použitím nabíjacieho systému XPeng 4S a technológie rýchleho nabíjania 800 V 3C skrátiť nabíjanie batérie z 10 % na 80 % len na 19 minút, pričom kapacita batérie sa môže navýšiť o 300 km jazdy po iba 10 minútovom nabíjaní!
Bezpečnosť modelu XPeng G6 zabezpečuje pokročilý asistenčný systém riadenia XNGP od XPeng, ktorý je dodávaný s 31 senzormi vrátane 2 Lidarov, 12 ultrazvukových senzorov, 5-tich vlnových radarov pracujúcich v milimetrových vlnách a viacerých kamier.
Interiéru dominuje 10,2-palcový LCD prístrojový panel a 14,96-palcová centrálna riadiaca obrazovka so zabudovaným informačno-zábavným systémom Xmart OS 4.0 vo vozidle, ktorý podporuje hlasovú interakciu s posádkou auta. Výstup klimatizácie dodáva studený vzduch do interiéru bez prievanu; XPeng tvrdí, že to znižuje nepohodlie spôsobené prúdením vzduchu z klimatizácie pre vodiča a cestujúcich. Stredová konzola je vybavená aj bezdrôtovou nabíjacou podložkou s dvojitým rýchlym nabíjaním. Okrem toho je na dvojramennom volante a dverách zachovaný len malý počet fyzických tlačidiel. Pre lepšie pohodlie zadných cestujúcich sa dajú nastaviť aj operadlá zadných sedadiel. Zadné sedadlá sa dajú tiež sklopiť a zväčšiť tak úložný priestor batožinového priestoru auta.
Dodávka XPeng G6 s cenou od 26 575 eur začne už v júli tohto roku, ale žiaľ, zatiaľ nie na Slovensko. U nás máme predsa dôležitejšie témy. Napríklad: “Dzurinda na bicykli je späť a bude lídrom kandidátky!” Možno má bicykel za 26 574 eur z toho, čo nakradli za výpredaj Slovenských elektrární, SPP a iných podnikov do zahraničia. Ale to je nám “figu” platné!
Zdroj: carnewschina