Xpeng Mona M03 je najaerodynamickejší sériovo vyrábaný elektrický sedan

Xpeng  oznámil, že nový elektrický hatchback Mona M03 má najnižšiu hodnotu aerodynamického odporu pre sériovo vyrábaný čisto elektrický sedan na úrovni Cd 0,194.

Doteraz sa predpokladalo, že Xpeng Mona M03 je bežný sedan, ale teraz po zverejnení snímok elektricky otvárateľných 5. dverí vidíme, že auto je vlastne hatchback s dizajnom fastbacku. Pritom Xpeng M03 je rozmerovo plnohodnotné rodinné auto s dĺžkou 4780 mm, šírkou 1896 mm a výškou 1445 mm pri rázvore osí kolies 2815 mm. Svojimi rozmermi prevyšuje nám dobre známu Škodu Octavia v aktuálnej generácii s dĺžkou 4698 mm, šírkou 1829, výškou 1468 mm a rázvorom 2686 mm.

Z dnešného oznámenia spoločnosti Xpeng vieme, že všetky verzie Mona M03 budú štandardne vybavené elektrickými zadnými dverami. Šírka otvoru je 1136 mm, pričom Xpeng tvrdí, že s objemom batožinového priestoru 621 litrov je Mona M03 najlepšia vo svojej triede.

Významne konštruktéri popracovali aj na znížení hmotnosti auta, keďže Xpeng M03 prichádza podľa bežných noriem pre EV ako celkom ľahké auto. Model Xpeng M03 v závislosti od kombinácie pohonu a batérie váži 1631, 1661 alebo 1739 kg.

Pri uvedení na trh bude na výber medzi elektrickým motorom s výkonom od 140 kW alebo 160 kW elektromotora, ktoré budú poháňať zadnú nápravu. Energia pre motory bude pochádzať z lítium-železofosfátových čepeľových batérií od dcérskej spoločnosti BYD FinDreams.

Zdroj videa: CarForLife

Spoločnosť Xpeng zverejnila tabuľku znázorňujúcu rozdiely medzi rôznymi prvkami dizajnu Mona M03 v aerodynamike auta spolu so zodpovedajúcim zvýšením dojazdu. Treba si uvedomiť, že existuje niekoľko spôsobov, ako zvýšiť dojazd elektrického vozidla bez inštalácie väčšej batérie, čo vedie k problému so špirálou hmotnosti. Najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť, je znížiť hmotnosť alebo urobiť vozidlo aerodynamickejším, aby sa znížil odpor vzduchu, čo znamená, že auto potrebuje na pohyb menej energie.

Práve aerodynamické opatrenia majú za následok zníženie hodnoty Cd o 0,085 pri aerodynamickom odpore Xpeng Mona M03, čo údajne samo o sebe zvyšuje dojazd o 60 km. To tiež znamená o 15 % nižšiu spotrebu energie na 100 km. Najväčší podiel na tom má takmer 1 meter dlhý aktívny systém mriežky nasávania vzduchu (AGS), ktorý sám o sebe predstavuje zníženie Cd  o 0,023 a predĺženie dojazdu o 15,6 km.

Ostatné údaje dávkuje spoločnosť Xpeng postupne, ale očakáva sa, že ceny budú okolo 150 000 juanov (19 311 eur).

Zdroj: carnewschina