Xpeng Mona M03-oficiálne snímky interiéru
Pred niekoľkými dňami unikol neoficiálny interiérový záber Xpeng Mona M03 . Teraz sú k dispozícii oficiálne zábery interiéru pred uvedením auta koncom tohto mesiaca. Zdá sa, že kupujúci majú na výber medzi tromi farbami interiéru: tmavošedá, svetlošedá a modrá. Celkovo je usporiadanie interiéru veľmi podobné Tesle Model 3, chýbajú fyzické tlačidlá a všetko sa sústreďuje na jednu centrálnu obrazovku infotainmentu – nie je tu samostatný prístrojový panel ani head-up displej. Interiér Xpeng Mona M03 má navyše minimalistický prístup s čistými, nenápadnými líniami. Volant s plochým dnom má dvojramenný dizajn s dvomi ovládacími kolieskami. Voľba pohonu sa vykonáva pomocou páčky na stĺpiku riadenia.
Auto je k dispozícii v piatich farbách, ( pozri špecifikácie ) meria 4780 mm na dĺžku, 1896 mm na šírku a 1445 mm na výšku s rázvorom 2815 mm. Xpeng Mona M03 vybavená systémom aktívnej mriežky chladiča, čo je jedna z vlastností, ktorá udržuje koeficient odporu vzduchu na úrovni Cd 0,194, ktorá je najlepšia na svete . V závislosti od verzie používa auto buď 18- alebo 19-palcové kolesá. Ak sa dá veriť uniknutým informáciám, Mona M03 bude k dispozícii v troch rôznych verziách: Plus, Pro a Max. Hmotnosť podľa úniku je 1631 alebo 1661 kg v závislosti od konfigurácie pre verziu Plus, zatiaľ čo Pro a Max prichádzajú na 1739 kg.
Xpeng Mona M03 bude používať lítium-železofosfátové čepeľové batérie od dcérskej spoločnosti BYD FinDreams. Podľa úniku má verzia Plus 51,8 kWh batériu, zatiaľ čo Pro a Max používajú 62,2 kWh batériu. Pomocou merania CLTC bol zistený dojazd 515 a 620 km. Verzia Plus používa 140 kW elektromotor, zatiaľ čo Pro a Max dostanú 160 kW motor na zadnej náprave.
Systémy auta poháňa čip Qualcomm Snapdragon 8155 so 16 GB pamäte. Používatelia budú pravdepodobne ovládať väčšinu funkcií auta pomocou hlasových príkazov, obrazovka však podporuje ovládanie viacerými prstami. Okrem toho dokáže zobraziť 360-stupňové panoramatické snímky a 3D mapy vykreslené AI.
Schopnosť asistencie pri jazde bude najvyššia vo verzii Max, ktorá bude obsahovať dva čipy Nvidia Orin X s výpočtovým výkonom 508 TOPS. Ide o rovnaké výpočtové riešenie, ktoré bolo použité v iných verziách Xpeng Max na umožnenie XNGP, avšak tieto autá boli vybavené aj Lidarom, ktorý Mona M03 nemá. Xpeng má prejsť na systém založený na vízii, takže nové auto by malo mať, napriek nedostatku Lidaru, rovnakú schopnosť XNGP ako verzie Max iných modelov Xpeng.
Stredová konzola má dva vedľa seba umiestnené držiaky na nápoje v spojení s palubnou doskou a priestor na nabíjanie mobilného telefónu. Predchádzajúce špionážne zábery spôsobili, že nabíjacia podložka pre bezdrôtové telefóny bola dosť dlhá, no nové oficiálnejšie zábery ukazujú, že sa do nej zmestí len jeden telefón. Za ňou je potom otváracia skrinka s plytkou priehradkou s nabíjacími portami USB typu A a USB typu C.
Obe predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné a majú funkcie vyhrievania, ventilácie a pamäte nastavenia. Sedadlo predného spolujazdca možno jedným kliknutím zmeniť na pohodlný a priestranný zadný režim. Pri priestrannom zadnom režime sa predné sedadlo posunie dopredu o 50 %. Samotné sedadlá sú potiahnuté perforovaným koženým materiálom. Zadná lavica sa sklopí, ale zachováva si pomerne vysoký uhol, čo znamená, že nie je zvlášť užitočná na prepravu nákladu. Samotný kufor pojme 621 litrov a sedadlá sú delené sklopné s maximálnym úložným priestorom 1603 litrov.
Medzi ďalšie prvky kabíny patrí panoramatická strecha a LED zrkadlá v slnečných clonách. Xpeng Mona M03 má 18 reproduktorov s maximálnym hudobným výkonom 840 W a akustickým zážitkom vytvoreným 7.1.4 panoramatickým zvukovým manažmentom. K dispozícii je 256-farebné ambientné osvetlenie a vpredu je to cez 1,35-metrový obalový systém.
Ak sú úniky z internetu správne, ceny sa pohybujú od 129 800 juanov (16 598 eur) za verziu Plus do 159 800 juanov (20 434 eur) za Max. Ceny budú potvrdené po uvedení auta na trh koncom tohto mesiaca.
Zdroj: carnewschina