Xpeng P7+ elektrický sedan s pokročilými technológiami AI začína v Číne od 24 210 eur
7. októbra 2024 Xpeng uviedol na trh P7+. Model je prvým automobilom, ktorý sa začne predávať pomocou nového systému AI Hawk od spoločnosti. Toto vozidlo nebude používať Lidar pre mestskú inteligentnú jazdu a spolieha sa výhradne na kamerovú víziu, ako má Tesla. Značka Xpeng je po prvýkrát schopná ponúknuť rovnakú úroveň autonómneho riadenia na všetkých verziách modelu Xpeng P7+, ktorý začína na 186 800 juanov (približne 24 210 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).
Podľa generálneho riaditeľa Xpengu, pána He Xiaopenga, model P7+ spája postoj sedanu, praktickosť SUV a komfort MPV. Xpeng P7+ bol uvedený na trh 7. novembra 2024. O deň neskôr, 8. novembra spoločnosť oznámila, že vozidlo dostalo počas dňa uvedenia na trh 31 528 pevných objednávok, čím prekonalo doterajší rekord značky.
Xpeng P7+ sa ponúka v troch verziách s cenovým rozpätím 186 800 – 218 800 juanov (24 210 – 28 357 eur):
Xpeng P7+ Long Range Max | 186 800 juanov (24 210 eur) |
Xpeng P7+ Ultra Long Range Max | 198 800 juanov (25 765 eur) |
Xpeng P7+ Limitovaná edícia Max | 218 800 juanov (28 357 eur) |
Xpeng P7+ sa dodáva v piatich vonkajších farbách: strieborná, béžová, biela, čierna a fialová; a tri motívy interiéru: sivá vzdušná, sivá Deep Space a béžová Longyue. Jeho dĺžka je 5056 mm, šírka 1937 mm a výška 1512 mm s rázvorom je 3000 mm. Zároveň, Xpeng tvrdí, že P7+ používa najtenšiu batériu na svete – s hrúbkou 109 mm. Xpeng P7+ zvyšuje efektivitu jazdy pomocou rôznych prostriedkov: koeficient odporu vzduchu je iba Cd 0,206 a Xpeng sa tiež snažil udržať nízku hmotnosť vozidla. Štandardný objem kufra je 725 litrov a možno ho po sklopení zadných sedadiel rozšíriť na 2 221 litrov, do ktorého sa podľa Xpengu zmestí 33 20-palcových kufrov. Hmotnosť vozidla je 1967 kg alebo 2037 kg v závislosti od verzie. Vozidlo má vynikajúcu torznú tuhosť 40 500 Nm/stupeň, čo je dobrým predpokladom pre dosiahnutie päťhviezdičkovej bezpečnosti v C-NCAP 2024.
Xpeng tvrdí, že motory P7+ majú komplexnú účinnosť viac ako 92,5 % a maximálnu účinnosť 98 % podľa CLTC. Vozidlo používa tiež 800V vysokonapäťovú platformu karbidu kremíka. Pri uvedení na trh je P7+ k dispozícii iba ako vozidlo s pohonom zadných kolies s možnosťou výberu z dvoch rôznych elektromotorov. Verzie s nižším výkonom využívajú 180 kW elektromotor vyrobený v závode Xpeng vo Wuhane. Maximálna rýchlosť tejto verzie je 200 km/h a čas zrýchlenia z 0 na 100 km/hod je 6,8 sekundy. Výkonnejšie verzie využívajú elektromotor s výkonom 230 kW. S týmto motorom sa skráti čas zrýchlenia z 0 na 100 km/hod na 5,9 sekundy, ale nezvýši sa maximálna rýchlosť.
Mona M03 bol prvý Xpeng, ktorý prišiel len s lítium-železofosfátovými batériami a P7+ v tomto trende pokračuje. Pri použití 60,7 kWh batérie má vozidlo dojazd 602 km podľa testovacej metodiky CLTC, zatiaľ čo s väčšou 76,3 kWh batériou je dojazd až 710 km. Generálny riaditeľ spoločnosti Xpeng, pán He Xiaopeng povedal, že v decembri 2024 dostane P7+ aktualizáciu OTA, ktorá zvýši jeho dojazd na 615 km a 725 km. Dôvodom zlepšenia výkonu je upravená spotreba energie na úroveň 11,4 kWh/100 km.
Xpeng P7+ využíva systém umelej inteligencie AI Tianxian, ktorý integruje veľký model X-GPT vyvinutý spoločnosťou Xpeng. Tento spracováva viac ako 1000 bodov vnímania. Xpeng hovorí, že jeho asistent Xiao P AI rozumie hlbšie, plnšie premýšľa, presnejšie koná a nielenže rozumie ľudskému jazyku, ale aj dokončí úlohu v jednej fáze. Dva čipy Nvidia Orin X poskytujú 508 TOP výpočtového výkonu pre vlastnú jazdu. Tie využívajú údaje z jedenástich kamier, troch radarov s milimetrovými vlnami a 12 ultrazvukových senzorov. Xpeng toto riešenie nazýva riešením videnia Eagle Eye.
V interiéri Xpeng P7+ sa nachádza 15,6-palcová centrálna ovládacia obrazovka ovládania multimediálneho systému, 10,25-palcový full LCD prístrojový panel; 8-palcová zábavná obrazovka pre zadných pasažierov. Tieto sú poháňané čipom Qualcomm Snapdragon SA8295P, ktorý zvyšuje celkový výkon o 50 % v porovnaní s čipom 8155. Auto podporuje UWB kľúč a OTA aktualizácie. Vozidlo má 2,1㎡ panoramatické strešné okno, ktoré podľa spoločnosti dokáže blokovať 99,9 % ultrafialových lúčov; kožené sedadlá Nappa, ktoré podporujú funkcie vyhrievania, ventilácie a masáže; 20 reproduktorov; vonkajšie svetlá, ktoré podporujú štyri režimy, menovite uvítanie, dýchanie, rytmus hudby a upozornenie na otvorenie dverí; osem slotov pre mobilné telefóny; tri multifunkčné háčiky; a dva magnetické panely a iné.
Napriek názvu P7+ nie je náhradou za P7i . Hoci obe autá zdieľajú rázvor podobnej dĺžky, P7+ je podstatne dlhší. Xpeng sa s P7+ pokúsil vytvoriť auto pre rodiny s maximálnym vnútorným priestorom. To bolo čiastočne dosiahnuté posunutým dizajnom predného A-stĺpika. Spoločnosť uviedla, že P7+ je globálne orientované vozidlo s umelou inteligenciou, ktoré využíva technológiu AI v kokpite a asistenčných systémoch vodiča na poskytovanie lepšieho zážitku.
Zdroj: carnewschina, xpeng