Xpeng X9 – výkonné MPV s riadenou zadnou nápravou od 49 329 eur

Štátny sviatok SR, ktorý si z nepochopiteľných príčin pripomíname 17. novembra, namiesto 16. novembra (kedy bol pochod študentov na Slovensku), ktorý niekto nazýva “prevratom” a iný „nežnou revolúciou“,  si čínske automobilové spoločnosti uctili zverejnením pokroku, ktorý ich systém pod vedením komunistickej strany vyprodukoval v oblasti elektromobility. Na začínajúcom autosalóne v čínskom Guangzhou, si motoristi môžu pozrieť vyše 1300 modelov áut, ktoré sa uchádzajú o priazeň zákazníkov a medzi nimi je vyše 41% elektrifikovaných noviniek.

Na tomto sviatku motorizmu samozrejme nemôže chýbať ani čínska  odpoveď hranatému Cybertrucku od Tesly pod názvom Xpeng X9, ktorá začína v predpredaji na sume 388 000 juanov, čo je na naše peniaze zhruba  49 329 eur, pričom dodávky vyspelého elektrického MPV sa začnú už v januári 2024. Jeho debutový konkurent  Li Mega od Li Auto bude stáť medzi 500 000 juanov (približne 63 569 eur) a 600 000 juanov (76 282 eur).

Prví zákazníci môžu zaplatiť 2 000 juanov (254 eur ) za predobjednávku modelu a tento vklad možno použiť na započítanie  5 000 juanov ( 636 eur) pri poslednej platbe. Oficiálne predstavenie modelu X9 sa očakáva v decembri 2023, pričom dodávky áut začnú už v januári 2024.

Xpeng X9 má hranatú karosériu typu MPV ale s výrazne aerodynamicky upraveným bočným profilom auta, ktoré mu zabezpečuje vynikajúci koeficient čelného odporu vzduchu na úrovni 0,227Cd. Elektrický minivan meria 5 293 mm na dĺžku, 1 988 mm na šírku a 1 785 mm na výšku s rázvorom 3 160 mm. Pre porovnanie, Li Mega je o niečo väčší, s dĺžkou 5 350 mm, šírkou 1 965 mm, výškou 1 850 mm a rázvorom 3 300 mm.

Xpeng X9 bude k dispozícii v jednomotorovej aj dvojmotorovej verzii, pričom jednomotorová verzia má predný motor so špičkovým výkonom 235 kW a dvojmotorová verzia má dodatočný zadný motor so špičkovým výkonom 135 kW, teda sumárny výkon tejto verzie je 370kW. Základná verzia Xpeng X9 bude napájaná lacnejšou lítium-železofosfátovou batériou s kapacitou 84,5 kWh a dojazdom 610 kilometrov  podľa metodiky CLTC.

Verzie Xpeng X9 s dlhším dojazdom budú poháňané Li-ion ternárnymi akumulátormi s kapacitou 101,5 kWh, ktoré dokážu zabezpečiť dojazd 702  kilometrov pre jednomotorový model (FWD) a 640 kilometrov pre dvojmotorovú verziu (4WD) podľa CLTC.

Elektrické MPV Xpeng X9 je vybavené aktívnym riadením zadných kolies s priemerom otáčania iba 10,8 metra, čo je najmenšie vo svojej triede, uviedol Xpeng. Pre porovnanie, Li Mega nepodporuje riadenie zadných kolies. Polomer otáčania modelu X9 je ešte menší ako polomer otáčania elektrického sedanu Xpeng P7. Vďaka jeho schopnostiam asistovaného riadenia XNGP nezávislej na HD mape môžu vodiči ľahko navigovať toto veľké vozidlo, povedal He Xiaopeng, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Xpeng.

“Dodávky X9 začnú začiatkom januára 2024 a očakávam, že X9 bude predajcom číslo 1 na veľkom trhu čisto elektrických MPV,” povedal vtedy pán. Spoločnosť Xpeng dodala v októbri rekordných 20 002 vozidiel, pričom prvýkrát prekonala hranicu 20 000 predaných kusov za mesiac.

Zdroj: cnevpost