Yudo Yuntu- malé elektrické SUV k čínskemu roku králika za 12 364 eur.
K nadchádzajúcemu čínskemu novému roku, ktorý bude v znamení králika, spoločnosť Yudo Auto – Yuntu (云兔) pripravila pre priaznivcov elektrifikovaných vozidiel darček v podobe malého elektrického SUV s názvom Yudo Yuntu. Jeho cena v predpredaji je 90 000 – 100 000 juanov ( v prepočte približne 12 364 – 13 738 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).
Yudo Auto je značka elektromobilov uvedená na trh v decembri 2015. Jej čínsky názov je Yundu (云度). Jeho prvý model s názvom Yudo ¶ (Pi) 1 bol malý crossover uvedenený na trh v októbri 2017.
V marci 2018 bol uvedený na trh ďalší kompaktný crossover Yudo ¶ (Pi) 3 . V tom roku Yudo predal 9 300 kusov tohto auta.
Predaje však naďalej klesali a zvyšok plánovaných modelov neuspel. V prvej polovici roku 2020 sa v dôsledku pandémie v štáte Yudo zhoršilo podnikateľské prostredie a narastalo prepúšťanie zamestnancov. Až v polovici roku 2022 získal Yudo nové finančné prostriedky na začatie obnovy výroby.
Vzhľad Yudo Yuntu je podľa automobilky inšpirovaný králikom v čínskom zverokruhu. Malé elektrické SUV Yudo Yuntu má rozmery: dĺžka 4035 mm, šírka 1736 mm, výška 1625 mm s rázvorom 2480 mm. Svojou veľkosťou sa Yudo Yuntu zaraďuje do segmentu malých áut ako napr. Opel Corsa 2021, alebo Škoda Fabia III. Objemom batožinového priestoru pod zadnými dverami je 310 litrov. Nosiče strechy, rámy okien, podbehy kolies a prahy sú dekorované do čierneho plastu. Bočný profil auta zdobí prelis v úrovni kľučiek, ktorý okrem mechanického spevnenia karosérie aj vizuálne predlžuje jej dĺžku. Elektromobil jazdí na 16-palcových diskoch z hliníkovej zliatiny.
Predná strana auta má uzavretú mriežku chladiča, ktorá odhaľuje identitu auta ako čisto elektrického SUV. LED svetlomety sú ostré a úzke. Yudo tiež tvrdí, že dizajn svetlometov je inšpirovaný očami králikov. Nabíjací port sa nachádza pod s logom auta na prednej maske.
Vzadu je Yudo Yuntu vybavené čiernymi zadnými svetlami v tvare písmena „C“. Vetracie otvory sú na oboch stranách zadného nárazníka. Čierny dekoratívny panel v spodnej časti obsahuje difúzor.
Detaily interiéru zatiaľ neboli zverejnené. Pohon elektromobilu zabezpečuje 70 kW synchrónny hnací elektromotor s permanentným magnetom, ktorý je napájaný lítium-železofosfátovými batériami (LFP). Tieto v závislosti od svojej kapacity ponúkajú dva dojazdy na jedno nabitie – 320 km a 415 km podľa metodiky CLTC.
Aj keď na bližšie detaily a špecifikácie si ešte budeme musieť počkať, už dnes je zrejmé, že malá čínska automobilka ukazuje zadné svetlá všetkým európskym výrobcom elektrických áut v tomto segmente. Veď len základná verzia benzínového auta Opel Corsa s 55kW motorom, stojí o pár stoviek eur viac (12 990 eur). A to už nehovoriac o elektrickej verzii Opel Corsa-e za 28 990 € ( samozrejme, elektrický Opel má 100kW elektromotor).
Zdroj: carnewschina