Z výrobnej linky v Číne zišlo 5-miliónte elektrické vozidlo BYD
9. augusta 2023 spoločnosť BYD vyrobila svoj 5. miliónte elektrifikované vozidlo ( v Číne označované ako vozidlo na nových druhoch energie – new energy vehicle – NEV) v závode Shenzhen. Označenie vozidiel NEV zahŕňa: batériové elektrické vozidlá BEV, nabíjateľné hybridy PHEV a elektrické vozidlá s vodíkovými palivovými článkami FCEV. BYD minulý rok zastavil výrobu automobilov so spaľovacími motormi a od apríla 2022 sa sústredil výlučne na NEV.
Počas slávnostného ceremoniálu spoločnosť BYD oznámila, že je prvou automobilkou na svete, ktorá dosiahla tento míľnik. Spoločnosti BYD trvalo 13 rokov, kým vyrobila prvý milión NEV od uvedenia BYD F3 DM na trh v roku 2008 až do mája 2021.
Dosiahnutie hranice 2 miliónov vyrobených NEV trvalo BYD len jeden rok a 3. milión vozidiel zišiel z výrobnej linky len šesť mesiacov po tom, 16. novembra 2022. Dnes BYD prekonal ďalší rekord pridaním 2 miliónov vyrobených áut len za 9 mesiacov.
Wang Chuanfu, generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti BYD, počas ceremoniálu povedal: „Čína sa stala svetovou veľmocou v oblasti NEV. V prvej polovici tohto roka dosiahla penetrácia NEV v Číne 32,5 %. Odhaduje sa, že miera penetrácie vozidiel na nových druhoch energie v Číne dosiahne 60 % v roku 2025 a trhový podiel čínskych značiek na čínskom trhu dosiahne 70 % v roku 2025.“
Zaujímavé je, že 5-miliónte auto nemá logo BYD. Ide o elektrické SUV Denza N7. Denza je značka pod BYD, ktorá sa zameriava na prémiovejšie elektrické vozidlá. Predtým to bol spoločný podnik 50:50 medzi Mercedes a BYD založený v máji 2010. Nikdy však nebol skutočne úspešný a v decembri 2021 Mercedes opustil spoločný podnik a ponechal si len 10% podiel. A od prevzatia majoritného podielu spoločnosťou BYD sa veci začali rýchlo hýbať.
Denza predáva tri elektrické autá – MPV Denza D9 , crossover strednej veľkosti Denza N8 a SUV Denza N7, ktoré sa začali dodávať pred niekoľkými dňami 31. júla.
Elektromobily Denza sú v súčasnosti jedinými autami bez odznaku BYD v predaji od koncernu BYD. Čoskoro sa k nej však pridajú ďalšie podznačky. V januári spoločnosť so sídlom v Shenzhene predstavila špičkovú značku Yangwang a jej hardcore SUV U8 a superauto U9 . Nedávno predstavená značka Fang Cheng Bao je umiestnená medzi Denza a Yangwang. Prvý automobil – SUV Leopard 5 , bude predstavený na autosalóne v Chengdu koncom tohto mesiaca.
Na konci konferencie Wang Shufu dospel k záveru, že „čínsky export NEV je na prvom mieste na svete, pričom predstavuje 60 % svetovej produkcie a predaja a 70 % svetových patentových publikácií.“
V júli sa BYD Atto 3 stal najpredávanejším EV vo Švédsku . Predtým sa BYD stal šampiónom v predaji elektromobilov v Thajsku , Izraeli a na Novom Zélande a svoje elektromobily uviedol na trh v desiatkach krajín Latinskej Ameriky , Európy a juhovýchodnej Ázie.
V roku 2022 BYD predal približne 1,7 milióna vozidiel; ich cieľom na rok 2023 sú 3 milióny s optimistickou prognózou 3,6 milióna. BYD predala od začiatku roka (január až júl) viac ako 1,5 milióna vozidiel a dobyla 37 % čínskeho trhu NEV. Pre porovnanie, Tesla má 8,7% podiel. Majme však na pamäti, že NEV zahŕňa aj PHEV, ktoré TESLA nevyrába.
Zdroj: carnewschina